loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

اوراق مضاربه: ابعاد فقهی، اقتصادی، مالی و مدیریت ریسک

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 73026 10003022
80,000 72,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

یکی از مسائل اساسی در مسیر رشد و توسعه اقتصادی نظام تأمین مالی فعالیت های اقتصادی است و در این بحث وجود ابزارهای واقعی و کارآمد جایگاه خیلی مهمی دارد. مطالعه کشورهای مختلف نشان می دهد که وجود نظام تأمین مالی قوی با ابزارهای متنوع و کارآمد نقش زیادی در پیشرفت اقتصادی دارد.

از آنجا که غالب ابزارهای بازارهای مالی مبتنی بر اوراق با بهره است، قابلیت استفاده در کشورهای اسلامی از جمله ایران را ندارند. بر این اساس ایده استفاده از ابزارهای مالی اسلامی (صکوک) مطرح شد .تا کنون در بازار سرمایه ایران از بین انواع مختلف صکوک؛ اوراق مشارکت، اجاره، مرابحه، استصناع، وقف، اوراق سلف و اسناد خزانه اسلامی اجرایی شده اند، لکن در زمینه اوراق مضاربه هنوز در مراحل بحث های فقهی و تخصصی در محافل علمی و نهادهای مربوطه هستیم.

در این کتاب، ابتدا ابعاد فقهی اوراق مضاربه شرح داده شده، سپس ابعاد تخصصی شامل ابعاد اقتصادی، مالی و مدیریت ریسک در فصول جداگانه شرح داده شده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما