loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

پژوهشی در اندیشه سیاسی نائینی

ناشر دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری

نویسنده سید جواد ورعی

سال نشر : 1382

تعداد صفحات : 176

موجودی تمام شده ؛ درصورت شارژ مجدد به من اطلاع بده notify_me

معرفی کتاب

حضور عالمان برجسته شیعی در نهضت مشروطه از مسائل مهم و درخور پژوهش است. بویژه آنکه برخی از آنان در دفاع از مشروطه و برخی دیگر در مخالفت با آن به تلاش علمی و عملی برخاستند.
علامه شیخ محمدحسین نائینی هرچند از عالمان طراز اول نهضت مشروطه نبود، اما نگارش «تنبیه الامه و تنزیه المله» که از سوی دو تن از فقیهان حوزه علمیه نجف، خراسانی و مازندارانی تایید شد، موجب گردید که نائینی به عنوان یکی از رهبران مشروطه واثر او در زمره مهمترین منابع در دفاع از حکومت مشروطه به مشار آید.

در این پژوهش مهمترین موضوعات مطرح در اندیشه سیاسی نائینی مورد بحث قرار گرفته و با دیدگاه مشروعه خواهان و مشروطه خواهان غربگرا مقایسه شده است. همچنین بر این نکته تاکید شده که نائینی فقیهی وارسته، مبتکر و دارای مبناست، طبعا در تحلیل افکار و نظرات او نمی توان مبانی فکری او را نادیده گرفت. اگر متشابهاتی در آثار او به چشم می خورد باید به محکمات برگردانده شود.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما