loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

بررسی حق بازگشت فلسطینی ها

ناشر سپید برگ

نویسنده می صبحی خنسا

مترجم علی اکبر رنجبر کرمانی

سال نشر : 1385

تعداد صفحات : 352

هم اکنون غیرقابل سفارش!

معرفی کتاب

«بررسی حقّ بازگشت فلسطینی ها»، عنوان کتابی است که موضوع حقوق فلسطینیان اخراجی و آواره در کشورها و مناطق مختلف منطقه و جهان را از منظر «حقوق بین الملل» مورد بحث و بررسی قرار داده است.

موضوع و مسأله «حق بازگشت» میلیون ها آواره ی فلسطینی به خانه و سرزمین خود، طی بیش از 70 سال گذشته، همواره مرکز توجه افکار عمومی در سراسر جهان و نیز جامعه ی بین المللی بوده و جایگاه ویژه ای در عرصه ی جهانی داشته است.
حتی در بسیاری از قطعنامه های بین المللی، از جمله قطعنامه های سازمان ملل متحد و شواری امنیت نیز به آن تصریح گردیده و تأکید شده است. سرگذشت میلیون ها آواره فلسطینی که پس از ده ها سال اخراج، آوارگی و پراکندگی در مناطق مختلف جهان، همچنان در اوج غربت و محرومیت، هنوز در آرزو و حسرت بازگشت به خانه و سرزمین آبا و اجدادی خویش، روزگار تلخی را می گذرانند. آنان با در دست داشتن کلید و اسناد مالکیت خانه و سرزمین خود، همواره اشغالگران صهیونیست سرزمین فلسطین را به چالش کشیده و جهانیان را برای احقاق حق مشروع بازگشت خود، به یاری و مساعدت فرا می خوانند.
کتاب «بررسی حق بازگشت فلسطینی ها» از منظر «حقوق بین الملل»، درواقع یک گزارش مستند و مستدل و موثّق از ماجرای تلخ و غم بار اخراج، آوارگی، نسل کشی و نیز شرح وضعیت این مردم مظلوم، در میان انبوه حوادث و رویدادهای منطقه ای و بین المللی است؛ گزارشی اسفبار و اندوهناک از اوضاع معیشتی، اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و مهم تر از همه بهداشتی و آموزشی و فرهنگی میلیون ها انسانی که جرم و اتهامشان، فلسطینی بودن است.

نویسنده با استناد به قوانین پذیرفته شده ی بین المللی و به خصوص اعتراف خودِ سازمان ملل متحد و شورای امنیت در قالب قطعنامه های صادره، در تلاش است، ضمن تبیین، تشریح و اثبات حق مشروع و قانونی فلسطینیان، از حقوق آنان نیز دفاع و حمایت به عمل آورده و افکار عمومی و جامعه ی جهانی را برای تحقق این آرمان مهم و مقدس و انسانی به یاری فراخواند و وجدان جهانی را بیدار نماید.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما