loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

شناخت تفاوت های زن و مرد جهت بهبود زندگی مشترک: ارتقاء کیفیت زندگی مشترک از منظر تفاوت های زوجین

ناشر کتاب نیستان

نویسنده منصوره رحماندوست

سال نشر : 1397

تعداد صفحات : 88

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

این کتاب در ارائه بحث خود نخست به سراغ مسائل زیستی تعیین کننده شخصت زن و مرد می رود و برای تشریح این مسئله به معرفی تفاوت های فیزیکی و درون بدنی زن و مرد می پردازد و سعی می کند با زبان و توضیح علمی درباره این تفاوت ها برای مخاطب خود مطالبی کوتاه و جامع و قابل فهم و در عین حال علمی داشته باشد.

کتاب حاضر هم چنین به موضوع حقوق متقابل زن و مرد وارد شده و از منظر تعالیم اسلامی در این زمینه به ارائه مطالبی می پردازد. موضوع تفاوت میان زنان و مردان را از منظر نهج البلاغه و در کلام مولای متقیان علی (ع) ردیابی و بیان می کند و در ادامه همین مسئله را با نگاه به قرآن کریم مورد واکاوی قرار می دهد. کتاب در فصل بعدی خود به سراغ طبقات تفکر در زنان و مردان رفته و از منظر نوع سامان یافتن اندیشه در آنها و نیز تفاوت حاکم بر سازمان یافتن اندیشه در میان آنها مطالبی را ارائه می کند. در این زمینه نویسنده موضوع تفکر انتزاعی و ابتدایی را مورد توجه قرار داده است.

بخش پایانی کتاب نیز با موضوع شناخت تفاوت های زن و مرد تألیف شده است. در این بخش مولف اولین گام در برقراری یک رابطه موفق بین زن و شوهر را شناخت تفاوت های فردی زن و مرد اعلام و تصریح می کند عدم شناخت این تفاوت ها باعث ایجاد سوءتفاهم، تنش و در نهایت شکست یک رابطه می شود.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
اخبار مرتبط
بازدیدهای اخیر شما