loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

هنر اسلامی

ناشر سوره مهر

نویسنده روبرت ایروین

مترجم رویا آزادفر

سال نشر : 1389

تعداد صفحات : 364

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

کتاب هنر اسلامی، یک بررسی جامع و کامل از هنر های جهان اسلام است که بخش جدایی ناپذیری از تاریخ و تمدن اسلامی می باشد. این کتاب که یک هزار سال، از زمان ظهور اسلام در قرن هفتم تا دربار های باشکوه شاهان صفوی در قرن هفدهم، را در بر می گیرد، شامل شاهکار های آشنایی است که نشانگر اوج تجمل و ذائقه ی درباری است. به علاوه، این کتاب به بررسی نامه ها، آثار مکتوب، اشعار، رسالات علمی و تأمّلات عرفانی پرداخته است.
مباحث فصل های کتاب از این قرار است: پیشینه تاریخی؛ جهان اسلام؛ معماری مذهبی و غیرمذهبی؛ هنر و ذوق هنری؛ زندگی کاخ نشینی، هنرمندان، اصناف، دانش فنی؛ هنرهای مربوط به کتاب؛ جهان اسرار آمیز؛ ماورای مرزهای اسلام.

در پیشگفتار مترجم می خوانیم:
بایستی پذیرفت که غربی ها پیش تر و بیش تر از خود مسلمانان به بررسی و مطالعه هنرهای اسلامی توجه نشان داده اند و در زمینه هنرهای اسلامی، پژوهش های علمی و کارشناسی را بنیان نهاده اند. پژوهشگران و مجموعه داران غرب در قرن های اخیر به جمع آوری آثار باستانی جهان اسلام پراختند و به گسترش و توسعه هنر و معماری اسلامی توجه نشان دادند، یکی از پژوهشگران «بروبرت ایروین» نویسنده برجسته انگلیسی است که در این کتاب یک بررسی جامع و کامل از هنرهای اسلامی کرده است که بخش جداناپذیری در تاریخ و تمدن اسلامی است. این کتاب که یک هزار سال، از زمان ظهور اسلام در قرن هفتم تا دربارهای باشکوه شاهان صفوی در قرن هفدهم را در بر می گیرد، شالم شاهکارهای آشنایی است که نشانگر اوج تجمل و ذائقه درباری است. همچنین نویسنده در این کتاب، نامه ها، آثار مکتوب، اشعار، رسالات علمی و تأملات عرفانی را بررسی می کنند.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
اخبار مرتبط
بازدیدهای اخیر شما