loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

یک قصه از حیات: شرح احوال، آثار و فعالیت های علمی حاج شیخ رضا استادی

موجودی تمام شده ؛ درصورت شارژ مجدد به من اطلاع بده notify_me

معرفی کتاب

کتاب حاضر علاوه بر معرفی تفصیلی همه آثار قلمی حضرت استاد، مشتمل بر حاصل یک عمر تجربه در مناصب و سمتهای مختلف، تکاپو و تلاش، مکاتبه و مراوده با برخی از شخصیتهای بزرگ شیعه است که درس آموز یهای فراوانی دارد.

هر چند پیش از این، چند کتاب درباره یا به عنوان جشن نامه حضرت استاد منتشر شده است که زحمات پدیدآورندگان آنها البته مشکور است، اما هیچکدام حاوی همه اسناد مربوط به ایشان نیست، بر خلاف اثر حاضر که اسناد و وثائق و مکاتبات فراوانی در آن هست، ثانیاً، اشتمال بر معرّفی همه آثار، (چنان گذشت). ثالثاً و از همه مهم تر این کتاب (جز مقدمه این ناچیز) از دید و مطالعۀ ایشان گذشته و حداقل یک بار دقیقاً مطالعه و اصلاحات فروانی در آن اِعمال کرده اند و هر جا در سایر کتابها مطلبی مخالف این کتاب باشد مطالب این کتاب معتبر است.

پس از آماده شدن کتاب و پیش از ارسال به چاپخانه نیز ایشان دوباره کتاب را مرور کردند و مطلبی مرقوم فرمودند که با عنوان «حرف آخر» در ص ۴۹۹ - ۵۰۱ آمده است. گفتنی است که ایشان تمایلی به چاپ آن در زمان حیات خود نداشتند و در نهایت، امر نشر آن را موکول به مؤسسه کتاب شناسی شیعه کردند.

بیفزایم که عنوان «یک قصه از حیات» را شاعر و سخن سرای معاصر جناب آقای دکتر سیدعلی موسوی گرمارودی انتخاب کرده اند و از عنوان فرعی کتاب، کلمه «آیةالله» را خود حضرت استاد حذف کرده اند. بنابراین جای ایراد به «مؤسسه کتاب شناسی شیعه» نیست.

ابواب و فصول این کتاب عبارت است از :
فصل اول: زندگی نامه

فصل دوم:فعالیتهای علمی، فرهنگی و تبلیغی

فصل سوم: آثـــــار علمی

فصل چهارم:مسؤولیت های اجرایی _ سیاسی

فصل پنجم:دیدگاههای علمی، اخلاقی و سیاسی

فصل ششم:نگاه بزرگان و محققان

فصل هفتم:اجازه نامه ها و تقدیرنامه ها

پیوست ها:
۱. زندگی نامه خودنوشت (سال ۱۳۷۵ ش)

۲. مصاحبه با کیهان فرهنگی (سال ۱۳۸۲ش)

۳. مصاحبه با نشر مورّخ (سال۱۳۹۳ش)

۴. اسناد

۵. توضیح اسناد
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما