loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

جایگاه فلسفی اخلاق در تحلیل فیلم با تاکید بر دیدگاه میانه رو

ناشر پژوهشکده باقرالعلوم علیه السلام

نویسنده جواد امین خندقی

سال نشر : 1397

تعداد صفحات : 364

هم اکنون غیرقابل سفارش!

معرفی کتاب

این کتاب شامل چهار فصل است. عناوینی همچون پیش فرض ها و زمینه ها، ارزش و ارزش شناسی، نسبت فیلم با اخلاق و نسبت جنبه اخلاقی با جنبه زیبا شناسی فیلم فصل های این کتاب است.

پرسش اصلی در پژوهش حاضر، این است که آیا قبح اخلاقی یک فیلم را می توان با ضعف زیباشناختی و هنری آن یکسان دانست و بر این اساس، از منظر زیباشناختی، فیلم دارای قبح اخلاقی را فیلمی ضعیف توصیف کرد؟ به سخنی دیگر، آیا میان قبح اخلاقی فیلم و ارزش زیباشناختی آن نسبت فلسفی برقرار است؟ برای نمونه، آیا فیلم «تولد یک ملت» (۱۹۱۵) ساخته گریفیث" را تنها به این دلیل که سیاه پوستان را با تصویری منفی نشان می دهد و نژادپرستی را ترویج می دهد، می توان از منظر زیباشناختی دارای ضعف و نقص دانست؟ اگر جواب مثبت باشد، آیا این قبح اخلاقی، ضعف زیباشناختی است؟ یا تنها می توان یک اثر را مورد ارزیابی اخلاقی قرار داد، بدون اینکه قبح را همان ضعف زیباشناختی دانست؟ جریان ها و رویکردهای مختلف فلسفی پاسخ های متفاوتی را در این باره ارائه کرده اند. در این نوشتار، این پرسش با تأکید بر دیدگاه «اخلاق گرایی میانه رو» که یکی از جریان های معاصر فلسفی است، بررسی می شود.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما