loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

چارچوب های نظام مالی عادلانه

ناشر مرکز بین المللی ترجمه و نشر المصطفی (ص)

نویسنده سید مهدی معلمی

سال نشر : 1398

تعداد صفحات : 360

موجودی تمام شده ؛ درصورت شارژ مجدد به من اطلاع بده notify_me

معرفی کتاب

عدالت در حیات اجتماعی، هم پایه معنویت در زندگی فردی است. نبود معنویت، تاریکی درون است و نبود عدالت، ظلمت بیرون. هیچ اجتماعی با ظلم و تبعیض به سامان نمی رسد و هیچ قدرت و رفاهی در همسایگی استعدادهای سرکوب شده، بغض های فروخورده، شکم های گرسنه و حنجره های بریده از حق گویی، لذتی به ارمغان نمی آورد. این کتاب کوششی است در تبیین مناسبات عادلانه در حوزه نظام مالی، بر اساس آموزه های اسلامی. بی تردید اسلامی بودن نظام مالی، کاملا وابسته به عادلانه بودن ابعاد و جوانب مختلف آن است.

در این اثر اصول موضوعه و پیش فرض های نظام مالی عادلانه در آموزه های اسلامی، همچون روش شناسی نظریه عدالت در اقتصاد اسلامی، منشأ حقوق مالی و راه کشف آن در آموزه های اسلامی و مسئله مدل مالکیت طولی خداوند، جامعه و انسان، به عنوان مقدمات نظری بحث ارائه شده؛ سپس چارچوب های نظام مالی عادلانه در توزیع فرصت ها و امکانات، همچون مسئله تقارن اطلاعات، نفی رانت اطلاعاتی، شفافیت اطلاعات و همچنین بحث برابری و عدم تبعیض نهادهای مالی در رفتار با فعالان بخش مالی تبیین شده است. همچنین چارچوب های فرایندی در نظام مالی عادلانه نیز مطرح شده و در پایان، اهداف و کارکردهای نظام مالی عادلانه در اقتصاد اسلامی در حوزه های فقرزدایی، کاهش فاصله طبقاتی و همسویی با اهداف نظام اقتصادی مورد بررسی قرار گرفته است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما