loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

جرم شناسی کاربردی

2 (1)
موجودی تمام شده ؛ درصورت شارژ مجدد به من اطلاع بده notify_me

معرفی کتاب

جرم شناسی کاربردی از شاخه های جرم شناسی است که می کوشد تا با استفاده از یافته های جرم شناسی نظری، پاسخ هایی را برای حل مشکل جرم و کاهش نرخ بزهکاری ارائه دهد. جرم شناسی حقوقی، جرم شناسی بالینی، جرم شناسی پیشگیری و بزه دیده شناسی کاربردی، دانش هایی است که ذیل این شاخه از جرم شناسی وجود دارد.

جرم شناسی حقوقی، ارزیابی علمی نهادهای حقوقی کیفری از منظر دانش جرم شناسی است که خود شامل جرم شناسی حقوقی کیفری عمومی، حقوقی کیفری اختصاصی و جرم شناسی آیین دادرسی کیفری است: جرم شناسی بالینی عهده دار ارائه راهکارهایی برای اصلاح و درمان مجرمان است؛ جرم شناسی پیش گیری نیز می کوشد تا ابعاد و مدل های مختلف پیش گیری از جرم را با روش های علمی بررسی کند و بزه دیده شناسی با لحاظ نقش بزه دیده در وقوع جرم، تدابیر و روش های حمایت و صیانت از بزه دیده را مورد بررسی قرار می دهد تا از این طریق از بزه دیدگی مکرر یا اقدامات بزهکارانه احتمالی واکنشی او پیش گیری کند.

مطالعه این دانش ها، ویژگی های مهم این شاخه از جرم شناسی را آشکار می سازد که از جمله آنها می توان به انتقادی بودن، تجربی بودن و کاربردی بودن اشاره کرد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما