loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

آوینی و مدرنیته (مجموعه مقالات)

ناشر کتاب صبح

نویسنده مهدی نصیری

سال نشر : 1389

تعداد صفحات : 236

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

نویسنده در این کتاب معتقد است دیدگاه شهید آوینی در مورد مدرنیته آشکارا از دیدگاه رایج و مشهور فاصله دارد و در مجموع وی را باید در زمره کسانی دانست که قائل به تفکیک مدرنیته به دو بخش خوب و بد نبوده و کلیت آن را اعم از فرهنگ و اخلاق و علم و تکنولوژی مدرن به مهمیز نقد و طرد می کشد.
وی اضافه میکند که آوینی تمدن غرب را یک پیکر و واجد روحی واحد می بیند که همه اجزا و عناصر آن ارتباطی وثیق و معنادار با هم دارند.او علم و تکنولوژی جدید را جدای از فرهنگ و مبانی الحادی و سکولار مدرنیسم نمی بیند و به همین جهت نظریه خنثی بودن تکنولوژی را نفی می کند.
نصیری معتقد است آوینی بر جهان گیری مدرنیته بارها در آثار خود تاکید کرده و اساسا دیگر تمدن های موجود را منحل و مستهلک در تمدن مدرن می داند.به اعتقاد آوینی تاثیر مدرنیته آنچنان عمیق و گسترده بوده است که اساسا انسان جدید نمی تواند تصوری از تمدنی دیگر و نوعی دیگر داشته باشد و این امر به وسیله نظام تعلیم و تربیت جدید و رادیو و تلویزیون رخ داده است.
نویسنده محترم برای تشریح دیدگاه های شهید آوینی پیرامون مدرنیته آثار وی را در موضوعات زیر مورد مطالعه و بررسی قرار می دهد:
1- تحلیل مدرنیته از سیر تاریخ بشری(نظریه سیر خطی پیشرفت تاریخ)
2 - توسعه
3 - تکنولوژی
4 - علوم مدرن و نظام آموزشی جدید
5 - انسان جدید و دنیای جدید
6 - چه باید کرد؟
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
اخبار مرتبط
بازدیدهای اخیر شما