loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

روض الجنان و روح الجنان فی تفسیر القرآن - جلد هفدهم

هم اکنون غیرقابل سفارش!

معرفی کتاب

کتاب «روض الجنان و روح الجنان فی تفسیر القرآن» که از بهترین و سودمندترین تفاسیر جهان اسلام و مقبول ترین نگارش های قرآنی فارسی امامیه در تاریخ به شمار می رود ، تألیف حسین بن علی بن محمدبن احمد خزاعی نیشابوری معروف به شیخ ابوالفتوح رازی است .
در این اثر سوره های قرآن کریم از سوره مبارکه فاتحه تا آیه ۶۶ سوره بقره تفسیر شده است. این اثر از همان نخست با اقبال فراوان روبه رو شد.
ابوالفتوح رازی مؤلف این اثر از تبیان شیخ طوسی در تفسیرش بهره گرفته و به نقل آرای مفسران سنی هم اهتمام ورزیده است . قبل از این تصحیح دو تصحیح کامل دیگر به کوشش مهدی الهی قمشه ای و میرزا ابوالحسن شعرانی منتشر شده است، اما تصحیح حاضر دقیق ترین و محققانه ترین تفسیر به شمار می رود.

روش کار مؤلف، پس از ذکر مقدمه ای کوتاه در معانی و اقسام قرآن و بحثی در معنای تفسیر و تأویل و استعاذه، این است که آیه یا آیاتی از هر سوره را به ترتیب، از فاتحه تا ناس، آورده و به صورت زیرنویس و لفظ به لفظ به فارسی استوار و پاکیزه ای ترجمه کرده است. آنگاه از ابتدا، پس از ذکر بخش های کوتاهی از آیات، به تفسیر و شرح لغوی و صرفی و نحوی و فقهی و کلامی آن پرداخته و در هر مورد، اقوال و آرای مفسران و نحویان و لغویان و فقها و متکلمان را با استفاده از منابع متقدم ذکر کرده است. اشاره های تاریخی و قصص و حکایات و تمثیلات و مباحث فقهی نیز در کتاب آمده است. مباحث تکراری در آیات به موارد قبلی ارجاع شده است و خود مؤلف نیز به این نکته اشاره دارد مباحث ذوقی و ادبی و عرفانی هم بیش و کم در خلال بخش های تفسیری مطرح شده است.

این جلد از مجموعه حاضر به بیان تفسیر سوره مومن تا سوره فتح می پردازد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما