loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

زنان در علم: ۵٠ پیشگام جسور که دنیا را تغییر دادند

ناشر فاطمی

نویسنده ریچل ایگنوتوفسکی

مترجم ماندانا فرهادیان

سال نشر : 1397

تعداد صفحات : 128

هم اکنون غیرقابل سفارش!

معرفی کتاب

امروزه همه ماری کوری را می شناسند؛ اما در طول تاریخ، زنان مهم و بزرگ زیادی در حوزه های علم، فناوری، مهندسی، و ریاضیات وجود داشتند. بسیاری از آنها در زمان خودشان به آن اندازه که باید، شناخته و مطرح نشدند و فراموش شدند.

وقتی به فیزیک فکر می کنیم، نباید فقط اسم آلبرت انیشتین را ببریم، بلکه باید از اِمی نوتر، نابغه ریاضی، هم یاد کنیم. همه باید بدانیم که این روزالیند فرانکلین بود که ساختار مارپیچ دوگانه DNA را کشف کرد، نه جیمز واتسون و فرانسیس کریک.

وقتی پیشرفت های فناوری رایانه ای را تحسین می کنیم، علاوه بر استیو جابز یا بیل گیتس باید از گریس هوپر، که برنامه نویسی نوین را به وجود آورد، هم یاد کنیم. در سراسر تاریخ، بسیاری از زنان به خاطر علم همه چیزشان را به خطر انداختند.

کتاب «زنان در علم» داستان های زندگی بعضی از این دانشمندان را تعریف می کند، از یونان باستان تا روزگار کنونی، زنان دانشمندی که در مواجهه با «نه»، گفتند «اگر میتوانی جلوی مرا بگیر!»
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما