loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

سیره الحسین (ع) فی الحدیث و التاریخ - جلد دوم

هم اکنون غیرقابل سفارش!

معرفی کتاب

محتوای کتاب حاضر، حیات امام حسین (ع) را از زمان تولد آن حضرت تا بازگشت کاروان اسرای اهل بیت (ع) به مدینه را شامل می شود. نگارنده سیره الحسین (ع)، در هر رویداد تاریخی که نقل می کند، - حتی در مواردی که مستقیما به امام حسین (ع) مرتبط نیست رفتار و موضع گیری آن حضرت را نقل و تحلیل کرده است.

نویسنده در هر مسئله تاریخی، در صورتی که حدیثی از ائمه اطهار وارد شده باشد را از منابع متعدد شیعی و اهل سنت نقل کرده و سپس روایت کتاب های تاریخی را نقل می کند. در مواردی که حدیثی وارد نشده نیز به تحلیل نقل های تاریخی اکتفا می کند. مرتضی عاملی برخی مسائل تاریخی اختلافی را که لزوما به حضرت اباعبدالله (ع) نیز مرتبط نیست، مطرح، نظرات مختلف را نقل و در نهایت نظر و استنباط خود را بیان می کند؛ مثل جریان سقیفه ، شهادت حضرت فاطمه(س) و بحث عایشه و ارتباط با امامان و جریان دفن امام حسن (ع) و همچنین طبق ادعای نویسنده شبهاتی که درباره حیات و سیره امام حسین (ع) وارد شده را نیز طرح و پاسخ می دهد؛ مثل مهریه همسران آن حضرت یا بحث وجود رقیه دختر امام حسین.

از مباحث مفصل کتاب سیره الحسین فی الحدیث و التاریخ، وقایع نگاری حادثه عاشورا و حوادث بعد از آن است. نویسنده واقعه کربلا را از منابع تاریخی بسیاری نقل می کند و سپس ارجاعات آن منابع را نیز بیان کرده و در نهایت استنباط خود را از روایت های تاریخی اظهار می کند.

سیرة الحسین همه مسایل مرتبط به شخصیت، حیات و سیره امام حسین (ع) را شامل می شود و علاوه بر روایات تاریخی و حدیثی، نویسنده که خود از مورخان شیعی معاصر است، تحلیل و نظر خود را نیز بیان می کند.

این کتاب ۲۴ جلدی به ۶ بخش کلی تقسیم می شود که هر یک دوره ای از حیات امام حسین (ع) را دربر می گیرد:

بخش اول امام حسین در زمان حیات رسول اکرم (ص)؛ در حدود ۶ جلد
بخش از زمان وفات پیامبر مکرم اسلام تا زمان خلافت امام علی (ع)؛ در حدود ۱ جلد
بخش سوم امام حسین در زمان خلافت امام علی و امامت حسن (ع)؛ در حدود ۲ جلد
بخش چهارم از زمان شهادت امام حسن (ع) تا شب عاشورا؛ در حدود ۶ جلد
بخش پنجم وقایع روز عاشورا، در حدود ۴ جلد
بخش ششم وقایع بعد از روز عاشورا تا رسیدن کاروان اهل بیت به مدینه، در حدود ۳ جلد
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما