loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

انقلابی تراز: باورها و رفتارهای مومن انقلابی در گفتمان امام خمینی (ره) و امام خامنه ای

ناشر زاد اندیشه

نویسنده سعید صلح میرزایی

سال نشر : 1397

تعداد صفحات : 400

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

مطالب کتاب حاضر به دو بخش کلی باورها و رفتارها تقسیم می شود. مؤمن انقلابی به باورهایی معتقد است که آن باورها، اساس فکری او را تشکیل می دهد. این باورها به دو فصل کلی تقسیم شده است: باورهای اعتقادی که بیشتر صبغه دینی دارد و باورها و شناخت های انقلابی. مجموع باورها و شناخت ها به ۱۸ عنوان می رسد.

بخش رفتارها هم به توصیف ویژگی های کنشی و رفتاری انقلابی تراز مربوط است که در چهار فصلِ رفتارهای دینی و اخلاقی، رفتارهای انقلابی، رفتارهای اجتماعی و رفتارهای خدماتی و اقتصادی سامان دهی شده است. عناوین این بخش نیز به ۵۰ عنوان می رسد.

شناخت تفاوت های اسلام ناب از اسلام آمریکایی، شناخت خط امام خمینی (ره)، جهانی دانستن انقلاب، اعتقاد به شعار نه شرقی نه غربی، مدیون دانستن خود به انقلاب، شناخت استکبار و استعمار و جنایات آن، دشمن شناسی و شناخت نقشه های آن، اعتقاد به شعار ما می توانیم، تسلط بر تاریخ اسلام، تسلط بر تاریخ معاصر، اعتقاد به توحید و معاد، عدم تفکیک دنیا و آخرت، شناخت اسلام به عنوان دین کامل، ایمان به باطل بودن هر ولایت غیر الهی و … از جمله موضوعاتی است که در این کتاب به آن پرداخته شده است.

در بخش هایی از این کتاب ذیل عنوان «شناخت سنت های آفرینش» در کلام امام (ره) می خوانیم: اگر خدای نخواسته «ما بأنفس»، (ما) دوباره برگردد به حال اول، باز دوباره حال اول می شویم. این یک سنت الهی است که کارهایی که می شود روی اسباب و مسببات، خدای تبارک و تعالی کار می کند، اسباب و مسببات است. وقتی که شما خود تا مهیا شدید برای اینکه زیر بار ظلم بروید، ظالم پیدا می شود. این سبب می شود که ظالم پیدا بشود. هرچه بیشتر ما خضوع بکنیم برای ظالم، ظالم بیشتر فشار می آورد. وقتی که مهیا بشویم برای جلوگیری از ظالم، ظالم عقب می نشیند.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
اخبار مرتبط
بازدیدهای اخیر شما