loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

خوارزمی: ریاضیات در ایران

دانشوران دیروز و امروز

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 74091 10003022
20,000 19,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب خوارزمی: ریاضیات در ایران، از مجموعه کتاب های دانشوران دیروز و امروز، نوشته حسن سالاری است و در انتشارات محراب قلم منتشر شده است.

خوارزمی با نگارش کتاب جبر و مقابله شاخه‌ی جدیدی را در ریاضیات بنیان نهاد که امروزه به نام جبر شناخته می‌شود. همچنین کتابی درباره‌ی حساب هندی نوشت و شیوه‌ی عدد نویسی هندی ( با رقم‌های 1 تا 9 و صفر) را به جهانیان آموزش داد. این شیوه که تا پیش از روزگار خوارزمی فقط در هند رواج داشت، اکنون در سراسر جهان به دانش‌آموزان آموزش داده می‌شود.
خوارزمی با نوشتن این کتاب‌ها راهی را آغاز کرد که به تولید سامانه‌های دیجیتال (رقومی) انجامید. افزون بر این، او راه را برای برنامه‌ریزی سفرهای فضایی با کمک معادله‌های جبری هموار کرد.
.
بغداد در آن روزگار یکی از آبادترین شهرهای جهان بود. این شهر را نیاکان مأمون به کمک مهندسان ایرانی بنیان نهاده بودند. نام این شهر واژه‌ای پارسی به نام خداداد است. هنگامی که پدر مأمون به نام هارون الرشید به خلافت رسید وزیران خود را از میان خاندانی ایرانی به نام برمکیان برگزید.
برمکیان به آباد کردن بغداد پرداختند. یکی از آنها به نام یه پسر خالد برمکی در بغداد کارخانه کاغذ سازی و بیمارستان ساخت و کتابخانه‌های بزرگ از کتاب های علمی ایرانیان باستان، هندیان و یونانیان فراهم آورد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما