loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

یک سال مبارزه برای سرنگونی رژیم شاه (بهمن 1356 تا بهمن 1357)

ناشر مرکز اسناد انقلاب اسلامی

نویسنده روح الله حسینیان

سال نشر : 1397

تعداد صفحات : 968

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 74259 10003022
480,000 456,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

انقلاب اسلامی ایران در سال 1357، پدیده ای شگفت انگیز، بزرگ و درخور اهمیت فراوان است، زیرا توازن قوا را در روابط بین الملل به هم زد، موجب بیداری اسلامی در جهان اسلام شد، نظام های مرتجع منطقه را متزلزل کرد و آمریکاییان را به شدت تحقیر نمود.

به رغم تمامی نظریه پردازی ها مرسوم در حوزه انقلاب ها، در پیروزی انقلاب اسلامی سه عنصر ایدئولوژی اسلام شیعی، رهبری امام خمینی و مجاهدت مردم ایران نقش اصلی را داشتند.

این کتاب به تشریح رهبری امام خمینی و جانفشانی و جهاد مردم ایران برای به ثمر رساندن انقلاب اسلامی می پردازد و نشان می دهد که چگونه رهبری خردمندانه امام خمینی با اندیشه شیعی مردم را به خودباوری رساند و موجب شد که آنان برای سرنگونی رژیم شاه و برقراری جمهوری اسلامی از هیچ کوششی دریغ نورزند.بازه زمانی مورد مطالعه کتاب، از بهمن 1356 تا بهمن 1357 را شامل می شود.

بخش اوّل کتاب به بحث های نظری در مورد رهبری امام خمینی می پردازد و در بخش دوم فداکاری های ملت ایران ، سیر حوادث ، وقایع و گسترش بحران تبیین می شود.

بخش سوم کتاب نیز سیر فروپاشی رژیم پهلوی و سرانجام پیروزی انقلاب اسلامی را تشریح می کند.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما