loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

ترجمه کتاب مواقف و مخاطبات

ناشر مولی

نویسنده محمد بن عبدالجبار بن حسن نفری

مترجم امیرحسین اللهیاری

مستندساز امیرحسین اللهیاری

خوشنویس حمید عجمی

سال نشر : 1398

تعداد صفحات : 210

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

در عرفان نفرّی واژه «موقف» به معنای محضر حضرت دوست است که محل تجلی و تجلیات الهی به شمار می آید و مقصود از «مخاطبه» خطاب حضرت حق به عبدش است.

«مواقف و مخاطبات» نفرّی ناب ترین عرفان ایرانی شیعی به شمار می آید که متعالی ترین معانی عابد و معبود و عاشق و معشوق در آن تجلی دارد.

در عرفان نفّری انسان، ترجمان وجود خداوند و معنای هستی است، ولی خدا و خلیفه اوست، دوست و مخاطب خداست. در عرفان وی خداوند عاشق انسان است. تاحدی عاشق است که ناز انسان را می خرد! دوست ندارد انسان لحظه ای در حجاب باشد! او را همواره در حضور خویش می خواهد.

افتخارزاده عناصر اساسی عرفان نفری را انسان و خدا و همچنین وقفه و رؤیت دانست و گفت: وقفه، مقام فنای ذات طالب در ذات مطلوب است.

رویت، بنیادی ترین عنصر عرفان نفری به شمار می آید. رویت، مقام شهود ذات یا معرفت یقین مکشوف است. این کتاب یکی از مهم ترین آثار عرفانی ایرانی شیعی است که به فارسی برگرداند شد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما