loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

درآمدی بر آموزشگری در آموزش عالی

ناشر دانشگاه تربیت مدرس

نویسنده محمود مهرمحمدی

سال نشر : 1392

تعداد صفحات : 256

هم اکنون غیرقابل سفارش!

معرفی کتاب

تربیت آموزشگر برای عهده دار شدن مسئولیت آموزشگری در آموزش عالی ایران امری مغفول یا به شدت حاشیه ای است. هیچیک از دانشگاه های کشور که به اجرای دوره های آموزشی تحصیلات تکمیلی و به ویژه دوره دکتری مشغول هستند و آگاهند که دانش آموختگان عمدتاً در کسوت آموزشگری در دانشگاه های کشور در خواهند آمد، اهتمام ویژه ای برای تحویل خروجی های «خوب» از این منظر، یعنی آموزشگری، به آموزش عالی کشور ندارند. تنها استثنا در این زمینه دانشگاه تربیت مدرس است که به عنوان میراث باقیمانده از سال های آغازین انقلاب اسلامی که شاهد تأسیس این دانشگاه بوده ایم، به ارائه دروسی با عنوان دروس مدرسی ادامه داده است.
اگرچه در این مورد یگانه نیز وضعیت و جایگاه این دروس نسبت به سالیان ابتدایی تأسیس بسیار تغییر کرده و دروس مربوطه دیگر به عنوان دروس اجباری برای دانشجویان این دانشگاه مد نظر نیست. تغییراتی که در اثر تحولات دو دهه گذشته در کارکرد انحصاری دانشگاه تربیت مدرس ایجاد شده است را باید علت تغییر در موقعیت دروس مدرسی از جایگاه دروس الزامی به جایگاه دروس مورد تشویق و در نهایت داوطلبانه دانست. چرا که هم اکنون کم تر دانشگاهی در کشور در زمینه ارائه برنامه های دوره دکتری فعال نیست و گویی کارکرد دانشگاه تربیت مدرس تکثیر شده و به اشتراک گذاشته شده است. اما معلوم نیست به چه علت با همگانی شدن این کارکرد یعنی تربیت آموزشگر، برنامه های متناظر با آن یعنی اهتمام به تدارک و اجرای برنامه های ویژه برای تربیت آموزشگر همگانی نشده است؟!
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما