loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

اندیشه سیاسی عرب در دوره معاصر

ناشر دانشگاه مفید

نویسنده انور عبدالملک

مترجم احمد موثقی

سال نشر : 1388

تعداد صفحات : 455

هم اکنون غیرقابل سفارش!

معرفی کتاب

به طور کلی اندیشه سیاسی عرب در دوره معاصر منعکس کننده مسائل و مشکلاتی است که اعراب و مسلمانان از نسل­های گذشته تاکنون هنوز با همان مسایل و مشکلات مواجه هستند. بنابراین طرح این مسایل و مشکلات و ارائه ایده ­ها و راه حل­هایی برای آنها می­ تواند در شرایط کنونی راه­گشا باشد. به علاوه این مسائل توسط کسانی مطرح شده است که از نزدیک و مستقیماً درمتن حوادث و جریانات سیاسی، فکری و اجتماعی بوده ­اند و نخبگان فکری و سیاسی هر دو از درون جوامع عرب و درباره این جوامع سخن می گویند.
مباحث این کتاب دربرگیرنده یک دوره آموزش سیاسی حول محور مسایل اساسی مبتلا به اعراب و مسلمانان اعم از توسعه نیافتگی، وابستگی و سلطه استعماری، مسأله فلسطین، بحران هویت - نوسازی و اصلاح، نوزایی یا رنسانس، ماهیت دولت و طبقات اجتماعی، دین، سنت و مدرنیته و غیره می باشد. بدین ترتیب، این کتاب مجموعه نفیسی از بهترین آثار و اندیشه­ های متفکران سیاسی عرب در دوره معاصر را جمع ­آوری و ارائه نموده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما