loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

اسلام سیاسی در ایران

ناشر دانشگاه مفید

نویسنده سید محمدعلی حسینی زاده

سال نشر : 1389

تعداد صفحات : 572

موجودی تمام شده ؛ درصورت شارژ مجدد به من اطلاع بده notify_me

معرفی کتاب

اسلام سیاسی از مهم ترین جریان های اسلامی در جامعه های اسلامی به شمار می آید، ولی به جز در مورد ایران، اسلام گرایان نتوانسته اند حکومتی قدرتمند و مبتنی بر آموزه های اسلام سیاسی بنا کنند. اسلام سیاسیِ ایرانی بر مذهب شیعه به عنوان دال برتر هویت ایرانی و سامان دهنده اصلی حیات سیاسی و اجتماعی جامعه تأکید می کند و از انقلاب اسلامی سال 1357 به بعد، مدیریت جامعه ایرانی را در اختیار داشته است. بنابراین، اسلام سیاسی ایرانی را می توان موفق ترین تجربه عینیت یافته گفتمان اسلام سیاسی در جهان اسلام به شمار آورد و جامعه ایرانی نیز تنها جامعه ای است که در یک فرایند کم و بیش طولانی تاریخی بر اساس اسلام سیاسی سامان دهی و مدیریت شده است. ازاین رو کامیابی و یا ناکامی این الگو بر سرنوشت جامعه ایرانی و اسلام سیاسی در جهان اسلام تأثیری فراوان برجای خواهد گذاشت.

هدف این کتاب بررسی فرایند پیدایش و استقرار اسلام سیاسی در ایران و چالش های فراروی آن است. در این راستا کوشش شده است تا با استفاده از نظریه های گفتمانی، روند شکل گیری، غیریت سازی ها، هژمونی و چالش های اسلام سیاسی در ایران را بررسی کرده و به امکان ها و محدودیت های آن اشاره کند.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما