loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

پرونده هسته ای ایران: روندها و نظرها - جلد اول

هم اکنون غیرقابل سفارش!

معرفی کتاب

هرچند مسئله «تلاش ایران برای دستیابی به تسلیحات کشتار جمعی» همواره از ادعاهایی بوده که از سوی دشمنان انقلاب و در کنار مواردی همچون «نقض حقوق بشر» و «کمک به گروه های آزادی بخش» درطی سالیان سال تکرار شده است، اما به نظر می رسد در طول دو سال گذشته، برای نخستین بار، تمرکز و اجماعی کلی برای اعمال فشار جهت حذف هرگونه فعالیت هسته ای جمهوری اسلامی در میان کشورهای غربی پدید آمده است.

شاید بررسی این امر که دلیل این میزان فشار سیاسی و تهدیدات فزاینده چه می باشد، آیا آن را می توان در حوزه مشروعیت یا عدم مشروعیت تفسیر کرد، یا در زمینه مفاهیمی چون قدرت و اقتدار، در حوصله این نوشتار نباشد، اما آنچه بسیار مهم می نمایاند، آن است که تصمیم گیری مسئولان و تصمیم سازان نظام در این مقطع زمانی، امری است بسیار حساس و حیاتی، که پیش زمینه آن آگاهی از سیر وقایع گذشته و همچنین نوع نگاهی است که کارشناسان همان کشورهای هم جبهه، به فعالیت های هسته ای ایران دارند.

کتاب حاضر به همین منظور تدوین و گردآوری شده است. هر چند در زمان نگارش این پیشگفتار تنها ۳ هفته به بررسی پرونده هسته ای ایران در اجلاس ماه نوامبر شورای حکام باقی مانده، و مطمئناً تصمیمات و پیش زمینه های منتهی به آن ها، نقاط عطف عمده ای در این روند خواهند بود، با این حال کتاب حاضر، منبع مناسبی جهت آگاهی از پیشینه تعاملات غرب با مسائل هسته ای ایران در ۲ سال گذشته و همچنین نگاه های حقوقی و سیاسی کارشناسان غربی و ایرانی به این مسئله می باشد. لازم به ذکر است که گزارشات بخش دوم این کتاب، قبلاً به عنوان مقالات شماره های مختلف کتاب گزیده تحولات جهان (از انتشارات همین موسسه) به چاپ رسیده اند.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما