loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

جنگ نرم - جلد چهارم: عملیات روانی و فریب استراتژیک

هم اکنون غیرقابل سفارش!

معرفی کتاب

این نوشتار سعی دارد با آشنا نمودن خوانندگان و به ویژه دولتمردان با مهم ترین موضوعات مرتبط با عملیات روانی و فریب استراتژیک، از بهره برداری کشورهای رقیب و دشمن از آسیب های ناشی از فرایند سیاست گذاری، تصمیم گیری و اجرای برنامه های مرتبط با امنیت ملی جلوگیری نماید و به عبارت دیگر در پی آن است که تهدیدات ناشی از بهره برداری کشورهای رقیب و حریف از اینگونه عملیات ها علیه منافع ملی را کاهش دهد.

در راستای این اهداف، کتاب جنگ نرم (۴) کتابی است ویژه عملیات روانی و فریب استراتژیک که در دو بخش و شانزده فصل تنظیم شده است. بخش اول که «عملیات روانی» نام دارد، مشتمل بر شش فصل می باشد که عبارتند از: درآمدی بر مفهوم عملیات روانی و جنگ روانی؛ تبارشناسی و تحولات عملیات روانی و جنگ روانی؛ انواع، سطوح و اهداف عملیات روانی؛ طرح ریزی عملیات های روانی؛ عملیات روانی و استراتژی آمریکا در جنگ های رسانه ای و عملیات روانی آمریکا در جنگ افغانستان.

بخش دوم تحت عنوان «انکار و فریب استراتژیک» شامل ده فصل است. در این بخش واژگان فریب استراتژیک؛ مؤلفه های انکار و فریب استراتژیک؛ تبارشناسی فریب استراتژیک؛ اصول فریب استراتژیک؛ چارچوب انکار و فریب استراتژیک؛ روش ها، متولیان و نظریه های شناسایی فریب؛ چالش انکار و فریب برای اطلاعات؛ مقابله با فریب استراتژیک؛ شرایط موفقیت و ناکامی انکار و فریب استراتژیک در رژیم های دموکراتیک و شرایط موفقیت و ناکامی انکار و فریب استراتژیک در رژیم های اقتدارگرا و در حال گذار به ترتیب عناوین فصل های هفتم تا شانزدهم این کتاب را تشکیل می دهند. در این راستا فصل های هفتم، نهم، دهم و چهاردهم توسط آقای منصور ابراهیمی خوسفی از پژوهشگران همکار مؤسسه تهران به رشته تحریر درآمده است. سایر فصول نیز برگرفته از کتاب Strategic Denial and Deception: The Twenty-First Century Challenge نوشته روی گودسون و جیمز جی. ویرتز است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما