loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

امپراتوری رو به مرگ: امپریالیسم آمریکا و مقاومت جهانی

هم اکنون غیرقابل سفارش!

معرفی کتاب

موضوع کتاب حاضر، تبیین چگونگی برپایی طرح های نظامی، اقتصادی و فرهنگی امپریالیستی ایالات متحده آمریکا و چالش های آن در قرن بیستم و آغاز قرن بیست ویکم می باشد که با استناد به سخنان بسیاری از اندیشمندان این عرصه تدوین یافته است.
نگارنده در بخش اول با عنوان ساخت بندی ها و ساخت گشایی های امپریالیسم به همان چیزی که ویلیامز تاریخ دان تجدیدنظر طلب آمریکایی آن را آغوش گرم و نرم امپراتوری خوانده می پردازد و در بخش دوم تلاش های مستمر نظامی و اقتصادی ایالات متحده برای حفظ سلطه جهانی خود و تاثیر گذشته و حال این تلاش ها بر مسایل انصاف و عدالت را پی گیری نموده و علاوه بر آن بررسی می کند که «سرمایه داری امپریالیستی آمریکا»، چه میزان الهام بخش نظم و نسق بخشی اقتصادی و فرهنگی جهان است. بخش پایانی نیز، نگاهی است به شبکه های جهانی و بالقوه مقاومت و دیدگاه های آنان در برابر «اندیشه های امپریالیستی» آمریکایی.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما