loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

کتاب آسیا - جلد چهارم: ویژه مسائل ترکیه

هم اکنون غیرقابل سفارش!

معرفی کتاب

نوشتار حاضر مشتمل بر هشت مقاله است. مقاله اول تحت عنوان «پان ترکیسم و تأثیر آن بر امنیت ملی ایران» به ریشه های پان ترکیسم در اواخر قرن نوزدهم و اوایل قرن بیستم می پردازد و می کوشد تا پان ترکیسم را در ترکیه از گذشته تا زمان حاضر مورد تبیین قرار دهد. در مقاله دوم تحت عنوان «جریان شناسی رسانه های گروهی ترکیه» نویسنده بر آن است که رسانه های گروهی ترکیه نقش قابل توجهی در شکل دهی افکار عمومی کشورهای منطقه و ایجاد جریان های مختلف سیاسی و مدنی داشته اند و لذا معتقد است که بررسی این جریان ها، می تواند سیاست داخلی و خارجی ترکیه را قابل تبیین سازد.

در مقاله سوم تحت عنوان «مردم شناسی کردهای ترکیه» به بررسی مناطق کردنشین پرداخته و نیز سیاست های ترکیه را در قبال کردها تبیین می کند. در مقاله چهارم تحت عنوان «نقش و کارکرد احزاب سیاسی در ترکیه» نویسنده به معرفی سیستم انتخاباتی جمهوری ترکیه پرداخته و سپس به معرفی احزاب سیاسی ترکیه می پردازد. در مقاله پنجم تحت عنوان «تقابل اسلام گرایی و لائیسم در ترکیه امروز» نویسنده به بررسی «اصل لائیسم» به عنوان یکی از اصول اساسی و ارکان مهم سیستم حکومتی ترکیه و تقابل این اصل با جریان های اسلام گرایی می پردازد که از اواخر دهه ۸۰ در ترکیه رشد کرده است.

در مقاله ششم تحت عنوان «اصلاحات اقتصادی در ترکیه و چالش های پیش رو» نویسنده به تحولات و اصلاحات اقتصادی ترکیه پرداخته و درصدد بررسی سمت و سوی اقتصاد ترکیه در دهه پیش روست. در مقاله هفتم تحت عنوان «ترکیه و مسئله ارامنه» به بررسی ادعای نسل کشی ارامنه توسط امپراتوری عثمانی می پردازد. همچنین دیدگاه های قدرت های بزرگ را در این ارتباط مورد تبیین قرار می دهد. در مقاله آخر تحت عنوان «جریان های کردی در ترکیه» نویسنده به بررسی شرایط کردها در جامعه ترکیه می پردازد. وی بر آن است که بیشترین جریان هایی که درخصوص کردهای ترکیه وجود دارند، جریان های رادیکال هستند و لذا بیشترین چالش پیش روی جامعه ترکیه در دهه آینده، بحث کردها خواهد بود.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما