loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

راهنمای منطقه و کشورهای حوزه خلیج فارس

هم اکنون غیرقابل سفارش!

معرفی کتاب

کتاب حاضر، ثمره تلاشی دوساله و پیگیر می باشد که با هدف آشنا ساختن پژوهشگران و علاقمندان مباحث سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، نظامی و فرهنگی با ویژگی ها و مختصات اطلاعاتی منطقه و کشورهای حوزه خلیج فارس به انجام رسیده است.

در بخش نخست، منطقه خلیج فارس از منظر آماری، تاریخی، جغرافیایی و زیست محیطی مورد بررسی قرار گرفته است. در ادامه همین بخش نگاهی اجمالی و دقیق نیز به بحث مرزها و اختلافات موجود در این زمینه، جزایر، ذخایر انرژی و همچنین نوع و میزان حضور نظامی آمریکا در منطقه انداخته شده است.

در بخش دوم هفت کشور امارات متحده عربی، بحرین، عربستان سعودی، عمان، قطر، کویت و یمن، هر کدام از هفت منظر مورد بررسی دقیق قرار گرفته اند. توجه به اطلاعات عمومی مربوط به هر کشور، بررسی وضعیت جغرافیایی و طبیعی آن، تحلیل ساختار سیاسی و نوع روابط قوا، تعمق در ماهیت روابط خارجی کشور هدف، بررسی آماری و اطلاعاتی توان و ساختار نظامی، تجزیه و تحلیل چارچوب های اقتصادی و قدرت مالی کشور و نهایتاً نگاهی اجمالی به فرهنگ، آداب و رسوم هر یک از کشورهای یاد شده، کتاب «راهنمای منطقه و کشورهای حوزه خلیج فارس» را به منبعی جامع برای تحلیلگران سیاسی، محققان اجتماعی، کارشناسان نظامی، اقتصاددان های علاقمند و همچنین مسافران و توریست های کشورهای جنوب خلیج فارس و نهایتاً بازرگانان و تجار این عرصه تبدیل ساخته است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما