loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

کتاب خاورمیانه - جلد اول: ویژه مسائل و چالش های خاورمیانه

هم اکنون غیرقابل سفارش!

معرفی کتاب

کتاب حاضر شامل، مقالاتی در زمینه معضلات پایه ای «خاورمیانه» و عوامل تأثیرگذار خارجی و داخلی بر مسائل این منطقه است. خاورمیانه از مناطق مهم و راهبردی جهان معاصر است که با عناصری نظیر حوزه سنتی تمدن، منابع انرژی و نفت, اهمیت ژئوپلیتیک و نهایتاً رنج و محنت فراگیر جهانی به واسطه منازعات دراز مدت شناخته می شود. اهمیت مسئله جهانی شدن، معضلات خاورمیانه را از صورت مشکلات منطقه ای به تهدیدی برای ثبات و امنیت جهانی تبدیل کرده و توجه هر چه بیشتر متفکران غربی را به خود معطوف ساخته است.
مجموعه حاضر به منظور تبیین معضلات پایهای خاورمیانه و بررسی دیدگاه های مختلف درباره وضعیت حال و آینده این منطقه تدوین شده است. فرآیند ملت سازی در خاورمیانه, بررسی تطبیقی سیاست های اروپا و امریکا در منطقه, منطقه گرایی نوین در خاورمیانه, تحول معنای امنیت, آینده فرهنگی خاورمیانه و طرح جدید آمریکا، خاورمیانه و محیط پیرامونی از جمله موضوعاتی هستند که در این نوشتار مورد بحث و بررسی قرار میگیرند.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما