loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

بازشناسی هویت ایرانی اسلامی

ناشر سپیده باوران

نویسنده علی شریعتی

سال نشر : 1398

تعداد صفحات : 374

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 74805 10003022
احتمال تاخیر در تهیه
130,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

ملیت در تحلیل جامعه شناسی و علمی آن نه تنها با ارتجاع و نژادپرستی یکی نیست، بلکه یک واقعیت انسانی در میان انسان­هاست که در تلقی علمی و مترقی آن، نه تنها عامل برتری جویی ­های قومی و تنازع­ های ملی نیست، که عامل تفاهم و تعاریف میان ملت­ هاست و نه ­تنها مانعی در برابر انسانیت نیست که خود راهی است که تحقق راستین انسانیت (اومانیسم) در روی زمین نه روی کاغذ از آن عبور می کند.
دیکتاتوری و آزادی، از اینجا ناشی نمی شود که یک مکتب خود را حق می شمارد یا ناحق، بلکه از اینجا ناشی می شود که آیا حق انتخاب را برای دیگران قائل است یا قائل نیست.
قابل مطالعه و پرمعنی است که فقهای خشک و قضات دستگاه خلافت، روشنفکران آزاده­ای را که به قشریات مذهبی و ظواهر رسمی و عامیانه و دیکته شده مذهبی پای­بند نبودند و یا دارای عصیان­ های فکری و فلسفی بودند و یا افکار مذهبی آزادانه­ای داشتند و یا کسانی را که میخواستند به این جناح فکری متهم کنند، عموما زندیق می خوانند.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما