loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

دنیای درون، جهان بیرون

نظریه های روابط ابژه و روان نمایشی

ناشر کتاب ارجمند

نویسنده پل هولمز

مترجم بهزاد صادقیان فرد

سال نشر : 1397

تعداد صفحات : 340

هم اکنون غیرقابل سفارش!

معرفی کتاب

چاپ اول دنیای درون، جهان بیرون به سال 1993 بر می گردد و از آن زمان تاکنون یکی از برجسته ترین کتاب ها در زمینۀ خودش بوده است. پل هولمز از طرفی خواننده را به «دنیای درون» روابط ابژه می برد و از طرف دیگر او را به «جهان بیرونی» هدایت می کند که در آن روابط واقعی مشترک بین افراد وجود دارد. پل هولمز توانسته است به عنوان روان درمان گری که در حوزه های روان تحلیلی و روان نمایشی آموزش دیده است مقدمه ای واضح و آموزنده در خصوص روابط ابژه و ارتباط آن با رویکرد روان نمایشی به رشتۀ تحریر در آورد.
او به جستجوی رابطۀ بین نظریات جی. ال. مورنو، پایه گذار رویکرد روان نمایشی، و زیگموند فروید، بنیان گذار رویکرد روان تحلیلگری، پرداخته و ترکیبی گیرا از این دو ارائه کرده است. هر فصل با گزارشی از یک جلسۀ روان نمایشی آغاز می شود و بر ابعاد خاصی از نظریات روان نمایشی و روابط ابژه تأکید می کند. این گزارش ها به درک مفاهیم و فنون کمک می کنند و با استفاده از محتوای درمانی گروه ها به طور عملی به توضیح مفاهیم بنیادین روان تحلیلی می پردازند.
نویسنده در این چاپ با مقدمه ای جدید به مفاهیم نظریۀ دلبستگی می پردازد. این کتاب مفاهیم گوناگون را به شکلی منسجم و گیرا به هم پیوند می دهد؛ متخصصان حوزۀ سلامت روان و هنر درمانی و همچنین دانشجویان روان شناسی می توانند هم در دورۀ آموزش و هم طی فعالیت حرفه ای شان از این کتاب بهره بگیرند.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما