loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

نظریه پردازی اسلامی در علوم انسانی

ناشر آفتاب توسعه

نویسنده احمدحسین شریفی

سال نشر : 1397

تعداد صفحات : 368

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 74862 10003022
احتمال تاخیر در تهیه
145,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب روش نظریه پردازی اسلامی در علوم انسانی نوشته حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر احمدحسین شریفی، عضو هیئت علمی مهسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) پس از انتشار دو کتاب موفقِ مبانی علوم انسانی اسلامی و روش‌شناسی علوم انسانی اسلامی به همت مرکز پژوهش‌های علوم انسانی اسلامی صدرا در انتشارات آفتاب توسعه منتشر شد. با انتشار این کتاب سه‌گانه دکتر شریفی در حوزه فلسفه علوم انسانی اسلامی تکمیل می‌شود که منبع بسیار خوبی برای تدریس و پژوهش محققان این حوزه است.


در مقدمه کتاب روش نظریه پردازی اسلامی در علوم انسانی، به‌خوبی درباره اهمیت نظریه‌پردازی به‌عنوان قله فعالیت‌های علمی توضیح داده شده است. صعود به این قله هرچند آرمان برنامه‌های آموزشی و پژوهشی و از مهم‌ترین آمال محققان و اندیشمندان است، توانمندی‌های علمی و مهارتی فراوان، ویژگی‌های اخلاقی و شخصیتی متمایز و شرایط اجتماعی خاصی را می‌طلبد.
به همین دلیل، در طول تاریخ علمی بشر، صعودیافتگان به این قله اندک‌شمارند؛ درعین‌حال، بسیاری از اندیشمندان به‌درستی بر این باورند که در این میان نقش اصلی و بی‌بدیل در وصول به این قله بر عهدۀ «روش» است. روشی که با عمل به آن بتوان از پیچ و خم‌ها و پستی و بلندی‌های موجود در مسیر صعود به این قلۀ مرتفع به سلامت عبور کرد. نقش‌آفرینی روش در این مسیر به‌گونه‌ای است که حتی اگر توانایی‌ها و استعدادهای شخصی و امکانات و شرایط محیطی و اجتماعی همگی فراهم باشند، ولی روشی مطمئن برای وصول به این هدف در اختیار نباشد، احتمال صعود به قله نزدیک به صفر است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
نظرات

محمدرضا اسفهبد

سلام این کتاب تازه چاپ شده لطف برای خرید موجودش کنید .

4 خرداد 1398

محمدرضا اسفهبد

سلام این کتاب تازه چاپ شده لطف برای خرید موجودش کنید .

4 خرداد 1398

محمدرضا اسفهبد

سلام علیکم
چرا این کتاب را موجود نمیکنید با این که این کتاب تازه منتشره شده .
در فروشگاه شما این کتاب بلاتکلیف مانده .
لطفا وضعیت این کتاب را برای خرید روشن کنید .
ممنون از سایت خوبتان

30 اردیبهشت 1398

شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما