loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

کشف و خنثی کردن تله های فکری وسواس

آموزش فراشناختی برای اختلال وسواس فکری - عملی

ناشر کتاب ارجمند

نویسنده جمعی از نویسندگان

مترجم مسعود چینی فروشان

سال نشر : 1397

تعداد صفحات : 184

هم اکنون غیرقابل سفارش!

معرفی کتاب

این برنامۀ آموزشی برگرفته از مدل های نظری تأیید شده روان شناسان برای تبیین اختلال وسواس فکری – عملی است و هدف آن آموزش دانش و راهبردهای مقابله ای با تله های فکری رایج وسواس است. تله های فکری راه های غیرمفید برای جمع آوری و پردازش اطلاعات هستند؛ مانند توجه کردن به خطرهای بالقوه محیط به جای توجّه به جنبه های خنثی، باور به این که همه چیز باید کامل باشد، یا احساس مسئولیت مفرط دربارۀ دیگران.

این برنامۀ آموزشی به چند بخش تقسیم شده است و هر بخش به نوع خاصی از تله یا تحریف فکری می پردازد. علاوه بر این، بخش آخر به مشکلات ثانویه یا همراه وسواس می پردازد؛ مشکلاتی از قبیل افسردگی یا عزت نفس پایین، و همچنین برخی از ترس های رایج بیماران مبتلا به وسواس از قبیل ابتلا به اسکیزوفرنی یا مشکلات شدید مغزی. اگرچه این کتاب برای مبتلایان به اختلال وسواس فکری- عملی نگاشته شده است، مطالعۀ آن برای دانشجویان و درمانگران نیز آموزنده و مفید خواهد بود.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما