loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

کوفه و نقش آن در قرون نخستین اسلامی

5 (4)
خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 75125 10003022
330,000 313,500 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب کوفه و نقش آن در قرون نخستین اسلامی پس از تجدیدنظر و چاپ چدید و انتشار آن در سال 1397 مورد استقبال گسترده فرهیختگان حوزوی و دانشگاهی و علاقه‌مندان به تاریخ اسلام و اهل بیت عصمت و طهارت (ع) واقع شد و به سرعت نایاب شد.
درخواست‌های بسیار قشرهای گوناگون مردم عزیز و نهادها و مراکز علمی و فرهنگی برای تجدید چاپ کتاب نویسنده را بر آن داشت تا به بررسی مجدد کتاب پرداخته و تا آنجا که ممکن است نواقص آن را برطرف کند. در این رابطه نکات زیر قابل ذکر است:

در حین اقدام به این کار، کتاب ارزشمند طرح کلی اندیشه اسلامی که حاصل مباحث حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای در سال 1353 شمسی است، به دست نویسنده رسید. معظم له با نگاه تیزبین و تحلیلگر خاص خویش در مبحثی با عنوان «در پیرامون ولایت» دربارهٔ شهر کوفه، مردمان آن و روحیات حاکم بر آنان تعابیر جالب و عبرت‌آموزی بیان کرده‌اند که بخش‌هایی از آن در آغاز چاپ جدید کتاب حاضر آورده شده است.

فرایند شکل گیری و ساختار اجتماعی کوفه، نقش معنوی، علمی، فکری، سیاسی و نظامی کوفه، بررسی نقاط ضعف و قوت کوفیان، ظهور خلافت عباسیان در کوفه، آخرین اقدام امام علی (ع) در بسیج کردن کوفیان برای رویارویی با معاویه، جغرافیای تاریخی منطقه کوفه، مواضع کوفیان پس از انعقاد صلح، تاسیس حوزه علمیه نجف و پایان حیات علمی کوفیان» از جمله سرفصل ها و عناوین این کتاب به شمار می رود.


کتاب کوفه و نقش آن در قرون نخستین اسلامی، نوشته محمدحسین رجبی دوانی است و توسط شرکت چاپ و نشر بین الملل و دانشگاه جامع امام حسین (ع) منتشر شده است. خواندن کتاب کوفه و نقش آن در قرون نخستین اسلامی را به متخصصان رشته تاریخ اسلام پیشنهاد می‌کنیم.

تاکید فراوان قرآن کریم و اولیا دین مبین اسلام به مطالعه تاریخ و آگاهی از عملکرد و سرنوشت مردمان در اعصار پیشین، نشان دهنده نقش و اهمیت بسیار تاریخ در هدایت جوامع بشری است.
چرا که بررسی نحوه رفتار انسان ها و جوامع در رویارویی جبهه ها و جریان های حق و باطل در تاریخ، برای کسانی که جویای سعادت و رستگاری در دنیا و آخرت هستند، «بصیرت» ایجاد می کند و آنان را در حوادث و تحولات مشابه که تکرار تاریخ است، راهنما خواهد بود.

بصیرتی که از مطالعه و تحلیل حوادث تاریخی به دست می آید، موجب می شود تا از عملکرد و رفتار درست و در جهت رضای خداوند افراد و جوامع پیشین «درس ها» و از کردار و سلوک نادرست و شیطانی آنان عبرت ها گرفته شود تا در صورت تکرار تاریخ و وقوع حوادث و تحولات همانند، از این آموزه ها بهره های مناسبی ببرند.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما