loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

مثنوی معنوی (دوره دو جلدی) با قاب

ناشر هرمس

شاعر جلال الدین محمد مولوی (مولانا)

تصحیح و تعلیق محمدعلی موحد

سال نشر : 1402

تعداد صفحات : 2000

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 75183 10003022
2,900,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

این تصحیح بر اساس 11 نسخه صورت گرفته است که 8 تا 9 مورد آن، نسخه‌هایی هستند که طی 30 سال پس از وفات مولانا یعنی تا آخر قرن هفتم هجری کتابت شده‌اند. موحد در این کار، خود را مقید به نسخ قرنی که مثنوی در آن سروده شده دانسته و پا از آن فراتر ننهاده است چراکه کلیۀ تحریفات و دست‌بردها به متن مثنوی نیز، پس از آن روی داده است.
این اثر با مقدمه‌ای مبسوط همراه است و موحد در آن، به ملاحظات کلی در باب تصحیح مثنوی و شیوۀ‌ کار خود در تصحیح جدید مثنوی اشاره می‌کند؛ ملاحظاتی چون عوامل مؤثر در تحریفات مثنوی، مثنوی به عنوان نمونۀ‌ ادبیات مهاجرت، زبان ویژۀ مولانا و تأثیرپذیری آن از محیط پیرامون.
استاد موحد خواسته متنی پیراسته و قابل‌فهم و درخور اعتماد برای مخاطبان و علاقه‌مندان مثنوی فراهم کند که هم خوانندگان عادی از آن بهره ببرند و هم اهل تحقیق و نقد علمی به آن استناد کنند؛ جلد اول این اثر در هزار صفحه شامل مقدمۀ استاد موحد در 120 صفحه و نیز دفتر اول، دوم و سوم مثنوی و جلد دوم نیز شامل سه دفتر بعدی (چهار، پنج و شش) به انضمام کشف‌الابیات است و تعداد صفحات جلد دوم هم 1000 صفحه است. هر دو جلد این کتاب در قطع وزیری و با کاغذ کرم رنگ خفیف و با صحافی گالینگور زیر چاپ رفته است.
یکی از ویژگی‌های تصحیح دکتر محمدعلی موحد این است که با نسخه‌های کامل و یا ناتمامی که تا 15 سال پس از فوت مولانا، کتابت و تاکنون شناخته شده‌اند؛ مثل نسخه قونیه و نسخه قاهره و… کار تصحیح را با ذکر تمام نسخه بدل‌ها به انجام رسانده است.
چاپ حاضر با حروفچینی و صفحه‌آرایی مجدد، ویراسته شده و به شکلی نفیس عرضه می‌شود.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما