loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

در قلمرو اندیشه امام موسی صدر 9: دین در جهان امروز

ناشر موسسه فرهنگی تحقیقاتی امام موسی صدر

نویسنده سید موسی صدر

مترجم جمعی از مترجمان

ویراستار مهدی فرخیان

سال نشر : 1397

تعداد صفحات : 125

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 75271 10003022
125,000 118,800 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

دین در جهان امروز، نهمین جلد از مجموعه در قلمرو اندیشۀ امام موسی صدر است که نگاه و رویکرد او را به برخی از مسائل مانند تعریفِ دین، کارکردِ دین، حقانیتِ دین، دین یا ادیان نشان می دهد.

یکی از مسائل مهم که مؤمنان همواره باید پاسخگوی آن باشند، حفظ دلایلِ دینداری با نظر به تحولات جهان و انسان است. به تعبیر امام موسی صدر، دین تنظیم کننده رابطه انسان با جهانِ پیرامونش است. چون چنین است، باید روشن کنیم دین که پای در امر مطلق و ثابت دارد، چگونه هم پای دو پدیده تحول پذیر و متغیر می تواند رابطه آن دو را تنظیم کند.

امام موسی صدر در این گفتارها و جستارها بیش از هر چیز دیگری در صدد توضیح این موضوع و چرایی نیازِ انسانِ مدرن به دین می پردازد.

این کتاب شامل هفت گفتار و یک گفت وگوی مطبوعاتی با عناوینی به شرح زیر است:

دین در جهانِ امروز، داستان علم و دین، ادیان در خدمت انسان، تأملاتی در آموزه های دینی، پیامبری و پیامبران، دین و مسائل محرومان، دین مجاهدان را حفظ می کند و محنت روحانیان.

می گویند انسان در اثر ترس به دین گرایش پیدا کرده است. چگونه ممکن است انسان بدون آنکه دین را شناخته باشد، به آن گرایش پیدا کرده باشد؟ شما امروز جلوی کودکی، ابزاری دفاعی مانند هفت تیر بگذارید؛ کودکی یا کسی که هفت تیر را نمی شناسد و بین آن ابزار و فندک فرقی نمی گذارد. اگر دشمن به او حمله کند، آیا از آن هفت تیر برای دفاع از خود استفاده می کند، بدون آنکه با آن آشنایی داشته باشد؟ تنها در صورتی آن را به کار می برد که آن را بشناسد.

اگر انسان در اثر ترس، به دین رو آورده باشد، لازمه اش این است که پیش از آن دین را شناخته باشد. وگرنه چرا به دین رو آورده است، نه به چیز دیگر؟ پس پیش از آنکه ترسیده باشد، دین را می شناخته و این همان معنای فطرت است که ما می گوییم.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما