loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

روندشناسی انقلاب اسلامی در چهل سالگی

ناشر زمزم هدایت

نویسنده عزیز غضنفری

ویراستار حسین قاسم حمزه

سال نشر : 1398

تعداد صفحات : 288

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

ایران از حیث تحولات سیاسی و اجتماعی روزگار پرفراز و نشیب را پیموده است. پس از گذشت مقاطعی در قرون میانه، که ایرانیان توانستند هویت مبتنی بر تمدن اسلامی و ایرانی خود را عرضه کنند، در سده های اخیر، تهاجم همه جانبه دشمنان خارجی، جنگ جهانی اول و کشته شدن میلیون ها ایرانی، جنگ جهانی دوم و بحران ها و بی ثباتی های درونی، جدا شدن بخش های مهم سرزمین مادری از پیکره ایران در دوره قاجار و پهلوی و سلطه زیانبار قدرت های بزرگ بر مقدرات ایران، ذهنیت ها و خاطرات ایرانی را مشحون از تلخ کامی کرده است.

وقوع انقلاب اسلامی در ایران، واکنشی بود به پایمال شدن هویت اسلامی - ایرانی در گذر تاریخ. با استقرار انقلاب اسلامی و فرا رسیدن چهل سالگی آن، دوران متفاوتی ایجاد شده است. سیاست مداران جهان و حتی دولت های سلطه گر، به قدرت الهام بخش و اقتدار منطقه ای و جهانی ایران در ابعاد اسلامی، هویتی و تمدنی اعتراف می کنند و برای متوقف کردن آن به انواع نیرنگ ها دست یازیده اند.

در این نگاشته، نمایی از وضعیت و توانمندی های ایران اسلامی در چهلمین سال انقلاب اسلامی بازگو شده است. که در شش فصل فراهم شده است:

فصل اول: انقلاب اسلامی هم چنان در کانون توجهات
فصل دوم: چرا انقلاب شد؟
فصل سوم: چرا انقلاب اسلامی؟
فصل چهارم: ارزیابی راه های پیموده شده در چهل سالگی
فصل پنجم: نگاهی به آینده انقلاب اسلامی
فصل ششم: جمع بندی و نتیجه گیری
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما