loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

خبرچین ها: سیا چگونه نویسندگان مشهور را فریب می داد

ناشر کتاب کوچه

نویسنده جوئل ویتنی

مترجم پرناز طالبی

سال نشر : 1397

تعداد صفحات : 496

هم اکنون غیرقابل سفارش!

معرفی کتاب

کتاب حاضر، نوشته جوئل ویتنی، بنیانگذار و دبیر مجله گرنیکا، کتابی مهم درباره بخشی کوچک اما کلیدی از پیش تاریخ این راهزنی فرهنگی است. داستان اینکه چگونه پاریس ریویو و دیگر مجله ها از دهه 1950 به بعد توسط سیا حمایت مالی و پشتیبانی می شدند و بدل به نیرویی مرکزی شدند تا به نویسندگان برجسته آن دوران فشار بیاورند که برای مخاطبانی گرسنه اما از همه جا بی خبر، پروپاگاندا تولید کنند.

ویتنی در اثرش توضیح می دهد که «کنگره ازادی فرهنگی» آمریکا تحت حمایت مالی سیا، در کنار حمایت نشریاتی در بریتانیا، هند، آلمان، فرانسه و ... به پاریس ریویو کمک کردند تا نقشی کوچک در رهبری فرهنگی جنگ سرد علیه شوروی ها بازی کنند.

ویتنی در این کتاب توضیح می دهد تنها عده ی کمی از چهره های فرهنگی که با سیا همکاری کردند، بابت اقداماتشان بازخواست شدند. آثار این نویسندگان، درست مثل روزنامه نگارانی که امروز به جریان خبررسانی کاخ سفید متصل هستند، به مشروعیت بخشی سیاست های متوهمانه ی آمریکا کمک کرد، سیاست هایی که پیامدی مستقیم و ویرانگر بر زندگی میلیون ها انسان داشتند.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما