loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

مهارت حضور در نماز

ناشر کتاب نیستان

نویسنده منصوره شایسته

سال نشر : 1398

تعداد صفحات : 412

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

این کتاب دو بخش اصلی دارد که بخش اول با دوهدف پیگیری می شود هدف اول درچندین مرحله چگونگی کسب مهارت حضور است فرد دریک افق زمانی معین موفق به نمازی با حضور و حفظ شرایط باطنی می گردد برنامه ی آن شاید ابتدا به نظر سنگین بیاید اما کم کم به شرط استمرار در تمرین ها چنان لذتی از نماز می برد که بعد از اتمام آن عاشقانه منتظر نماز بعدی است و مصداق این حدیث رسول الله صلی الله علیه و آله می گردد که فرمودند: بهترین مردم کسی است که به عبادت عشق ورزد، با آن مأنوس شود، با جان و دل آن را دوست داشته باشد، با بدن خود آن را به جای آورد و برای آن از انجام هر کاری فارغ گردد. چنین شخصی باکی ندارد که زندگی دنیایش به سختی بگذرد یا به آسانی»

هدف دوم بخش اول، بر نقطه عطف نماز یعنی اهدنا الصراط المستقیم متمرکز بوده این توفیق را به فرد می دهدکه نماز بر همه زندگی او سایه افکند و افقی برای او ترسیم می گردد که نماز از حالت تکرار خارج شده و نماز روزانه را روزی یک روزبرای اتصال به قافله پیامبران شهدا و صالحین ببیند(نعمت داده شدگان) و با در خواست جدی برای توفیق تطبیق شرایط همان روز با عمل آنها و جدا شدن از روزمرگی (ضالین) و صرف امکانات و سرمایه ها در راه مخالف رضای معبود(مغضوبین) این استبعاد از ذهن او گرفته می شود که این ظرفیت کمال،فقط برای انبیا، و صدیقین است.

در بخش دوم کتاب خواننده با فلسفه نماز و اجزاء آن آشنا شده و خود را وارث حقیقتی می بیند که در طول تاریخ نبوت، تکامل پیدا کرده و با معرفت رسول الله صلی الله علیه و آله به آخرین درجه کمال خود رسیده است؛ بنابراین همه همتش به پاسداری از این امانت بزرگ تعلق می گیرد. علاوه بر این پس از تمرینات مستمر می تواند تحقق اسرار نمازرا در وجود خود احساس کند.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما