loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

موسوعه فضائل القرآن الحکیم و خواصه و سوره و آیاته (دوره سه جلدی)

ناشر المکتبه الحیدریه

نویسنده عبدالله صالحی نجف آبادی

سال نشر : 1386

تعداد صفحات : 1547

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

محتوای مطالب این اثر برحسب روایات و عناوین در شش فصل که در دو باب اصلی قرار دارند، مطرح شده است: باب اول، حاوی روایات و احادیثی است که درباره فضیلت و عظمت، ثواب تلاوت، خواص سورهها و آیات قرآن وارد شدهاند.

این باب دو فصل دارد:
فصل اول، حاوی مطالبی است که متعلق به فضائل قرآن و عظمت آن، ثواب تلاوتش، تعلیم و تعلمش، کیفیت قرائت و حفظش، استشفای به آن و غیره است که سرجمع دربردارنده 44 موضوع در ده عنوان است.
فصل دوم، به بیان فضیلت هر سوره ای بهصورت خاص و جداگانه و ثواب قرائت آن می پردازد. در این فصل همچنین خواص هر سوره و خواص برخی آیاتش که به صورت منحصر و مستقل در روایات آمده بیان می شود.

دومین باب، حاوی احادیث و روایاتی است که درباره خواص سورهها و آیات و منافعشان و دفع آفات و امراض و قضای حوایج در امور مختلف در زمان ها و مکان های خاص وارد شده که دارای چهار فصل است:
فصل اول، احادیثی را در بر دارد که شامل فضایل و خواص برخی از سوره ها باهم، یا یک سوره کامل از قرآن یا مجموعه برخی از آیات باهم هستند.
دومین فصل، درباره روایاتی است که در فضیلت و خواص آیاتی از سوره های مختلف درباره استشفای به آن برای دفع مرض یا دفع مخاویف و آفات وارد شده اند. سومین فصل، روایاتی با مضمون خواص سوره ها و آیات شفا بخشی است که در ضمن حرزها و اوراد برای دور ماندن از هر امر مخوفی یا شفای مسحور یا مصروع و... وارد شده؛
و فصل چهارم، در ذکر سوره ها یا آیاتی است که ضمن نمازهای مستحبی وارده از اهل بیت (ع) به عنوان سیره و عمل عبادی آنان یا بیان توسل به آن نماز در قضای حاجت و شفای مریض، البته در زمان و مکان خاص، وارد شده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما