loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

جمعیت ایران، افزایش یا کاهش

ناشر شورای فرهنگی اجتماعی زنان و خانواده

نویسنده اکرم حسینی مجرد

سال نشر : 1394

تعداد صفحات : 256

هم اکنون غیرقابل سفارش!

معرفی کتاب

کتاب حاضر، مجموعه ای است از اطلاعات جمعیتی ایران و مسائل مربوط که به عنوان بسته ای فرهنگی در اختیار خوانندگان محترم قرار می گیرد.

فصل اول کتاب، به منتخبی از تعاریف و اصطلاحات ضروری در علم جمعیت شناسی در حد موضوع کتاب اختصاص یافته است. در فصل دوم وضعیت جمعیت جهان در گذشته و حال مرور می شود و کشورها بر اساس مراحل مختلف گذار جمعیتی اول و دوم، دسته بندی می گردند و به برخی عوامل موثر و پیامدهای گذار اشاره شده و کشور های دارای بیشترین رشد منفی در جهان معرفی می شوند.

در فصل سوم، طرح های جهانی برای کاهش جمعیت در کشورهای در حال توسعه به خصوص کشورهای اسلامی تحت عنوان «جنگ جمعیتی» بررسی می شود و عاملان و مجریان این طرح ها معرفی می شوند.

فصل چهارم که بخش اصلی کتاب است، به سیر تحولات جمعیت در ایران اختصاص دارد طی آن با مروری بر تاریخ جمعیت ایران، ویژگی های اصلی جمعیت ایران معرفی می شوند.

فصل پنجم به چالش ها و مسائل انتقال جمعیت در ایران می پردازد و به بحران پیش رو راهکارهای اساسی اشاره می کند.

فصل ششم به برنامه های تنظیم خانواده در ایران در دوره قبل از انقلاب و بعد از انقلاب می پردازد و گزارش نسبتا مفصلی از دفتر سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مورد برنامه های ملی کاهش جمعیت اختصاص دارد.

در فصل هفتم سیاست های تشویقی افزایش جمعیت در کشورهای مختلف جهان (17 کشور) بیان شده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما