loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

مقدمه ای بر کار آفرینی اجتماعی

ناشر دانشگاه امام صادق (ع)

نویسنده ترسا شاهین

مترجم علی اصغر سعدآبادی

سال نشر : 1398

تعداد صفحات : 450

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 76207 10003022
225,000 202,500 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

آیا تا به حال فکر کرده ­اید که جهان چگونه می ­بود اگر هر فرد، بخش بزرگی از مغز، تلاش، و منابع خود را صرف حل مجموعه ­ای از مسائل و چالش­ های اجتماعی می ­نمود؟.

آیا تاکنون آرزو کرده ­اید که ای کاش می­توانستید درباره اختلافات و بی­ عدالتی­ های اجتماعی که برای شما مهم­اند، تغییری ایجاد کنید. بسیاری از ما (چه در کم ­توسعه­ یافته ­ترین بخش جهان و چه در توسعه ­یافته­ ترین قسمت دنیا باشیم)، نادیده گرفتن شرایط نامطلوبی را که بر ما و اطرافیانمان اثر گذارند، دشوار می­یابیم.

این شرایط می­ توانند شرایط محلی و یا شرایط جهانی را در بر گیرند. آن­ها می­توانند شامل تخریب محیط زیست، آلودگی، فساد، عدم دسترسی به تحصیلات و یا مراقبت­های بهداشتی، و بسیاری موارد دیگر باشند.

در بعضی از موارد، چنین شرایطی بر همه­ کس تأثیرگذار است؛ در بسیاری از موارد، آن­ها به طرز نامطلوبی بر جمعیت­ های محروم و آسیب ­پذیر، اثر می­ گذارند.

چگونه می­توانیم چهره این مشکلات و چالش­ها را تغییر دهیم؟ هر یک از ما، پتانسیلی برای اثرگذاری مثبت بر یک فرد، جامعه، و چالش اجتماعی داریم. اساساً، علل ریشه­ای پرفشارترین و مهم­ترین مسائل و مشکلات جامعه، «پیچیده، تاریخی، و چندجانبه» است و قطعاً ساده ­انگاری محض است که بگوییم یک فرد می­تواند تمامی دلایل ریشه­ای را حل نماید.

بااین حال، عدم پذیرش وضع موجود، محور بسیاری از پیشرفت­ ها و تغییرات مثبت اجتماعی در طول زمان است. ممکن است تحقیق و بررسی سیستماتیک درباره علل وجود مسائل به شیوه ای که امروزه وجود دارند، به همراه ابزارها و مهارت­ های بررسی، فرمول­بندی (و تدوین قواعد)، و به کارگیری راه­حل­های بالقوه، به ما امکان برداشتن اولین گام را در جهت ایجاد تغییر بدهند.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما