loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

حکمت الهی به مثابه علم برتر: جایگاه حکمت و فلسفه در منظومه معرفت با رویکرد قرآنی و روایی

تحریری از دروس استاد گرانقدر حسنعلی رحیقی

ناشر دانشگاه امام صادق (ع)

تحقیق و تنظیم کتاب علی جعفری هرستانی

سال نشر : 1398

تعداد صفحات : 96

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 76208 10003022
50,000 45,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

احساس کنجکاوی و حقیقت طلبی هم ذاتاً یک امر طبیعی و فطری بشری است و به ویژه این احساس در مورد تفسیر هستی و کنکاش پیرامون حقایق هستی و عوالم وجود، یک احساس برین انسانی و ناشی از فطرت ملکوتی و الهی انسان می باشد. از همین رو احساس علاقه و نیاز درونی و شخصی هر فرد نسبت به این علم نیز قابل درک و ستودنی است.

بنابراین، مهم آن است که آدمی با بصیرت و بینش کافی و آگاهی لازم پیرامون این حوزه معرفتی به آن ورود پیدا کند و بتواند دورنمایی از فلسفه و حکمت الهی را به مثابه یک علم داشته باشد. داشتن بصیرت و آگاهی کلی و اجمالی هم یکی از پیش زمینه های ورود به هر علمی از جمله فلسفه است.

در این خصوص باید حداقل از جایگاه آن علم، اهمیت آن، تعریف علم مورد نظر، موضوع و غایت آن و نیز فوایدی که بر آن علم مترتب می شود آگاهی یافت. ضمناً شایسته است یک نوع معرفت اجمالی به مسائل اصلی و مباحث کلی مطروحه در آن علم را هم تحصیل نمود. بنابراین برای آشنایی با فلسفه و حکمت الهی و در جهت ورود آگاهانه به این حوزه معرفتی ناب و عقلی محض، طرح این مباحث به عنوان پیش درآمد و مدخلی برای فلسفه و حکمت ضروری به نظر می رسد.

نوشتار کنونی در این راستا و در سه بخش تدوین گردیده است. بخش اول و دوم آن به طور کلی طی چند جلسه کلاسی ارائه گردیده و بخش سوم نیز بعضاً در ضمن دروس آشنایی با فلسفه گوشزد شده است. مطالب ارائه شده گاهی به تفصیل و مشروح و گاهی به طور اجمال و مختصر بوده و پس از پیاده شدن از صوت کلاس توسط دانشجویان و تهیه و تنظیم شده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما