loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

تکافل از نظریه تا عمل

ناشر دانشگاه امام صادق (ع)

نویسنده محمدمهدی عسکری

سال نشر : 1398

تعداد صفحات : 239

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 76210 10003022
122,000 109,800 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

این کتاب در پنج فصل سعی دارد تا با معرفی و ارائه پیشینه بیمه و اشکالات وارده بر آن به ارائه راهکاری جایگزین برای بیمه یعنی تکافل بپردازد.
در فصل اول به معرفی و ضرورت بیمه در جوامع امروزی پرداخته شده تا اهمیت بحث روشن گردد.
در فصل دوم مباحث فقهی و استدلالات شرعی در رابطه با بیمه از منظر مذاهب مختلف اسلامی مورد مطالعه قرار می گیرد تا ضمن شناخت اشکالات بیمه از منظر اسلام به معرفی یک نهاد به عنوان جایگزین برای بیمه پرداخته شود که علاوه بر نداشتن اشکالات بیمه هم بتواند نیازهای به بیمه را پاسخ دهد و هم در کنار آن مطابقت بیشتری با مبانی شرعی داشته باشد.
در فصل سوم به تعریف و تبیین تکافل پرداخته شده و در ضمن آن استخدام این ابزار را از صدر اسلام تا کنون مورد بررسی قرار گرفته شده و پیشینه تکافل در کشورهای مختلف بیان شده است.
در فصل چهارم به معرفی مدل های تکافل و بیمه اسلامی در حد توان و حوصله این کتاب پرداخته شده و سعی شده مسائل اقتصادی و شرعی مربوط به تکافل را بررسی شود تا ابعاد مختلف مساله به خوبی روشن شود.
در فصل پنجم راهکاری عملی برای اجرایی ساختن تکافل و مدل های بومی مربوط به آن در کشور را مورد بحث قرار گرفته و تلاش شده تا الگوی متناسبی با وضع موجود جامعه برای رسیدن به وضعیت مطلوب ارائه داده شود
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما