loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

شاخصی برای عدالت

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 76212 10003022
210,000 189,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

در دوران قضاوت های متنوع از وضعیت عدالت اجتماعی در جامعه امروز ایران، سنجش و ارزیابی این ارزش بنیادین اجتماع از اهمیت مضاعف برخوردار است. شاخص های ترکیبی، به عنوان یکی از ابزارهای مرسوم عصر معاصر در ارزشیابی، تحلیل و مقایسه جوامع بسط و کاربرد گسترده یافته است.

کتاب حاضر، تلاشی است تا با طراحی «شاخص ترکیبی عدالت اجتماعی» مبتنی بر تقریری از نظریه اسلامی عدالت اجتماعی، عملکرد نظام جمهوری اسلامی ایران در حد فاصل سال های 1385 تا 1395 را مورد سنجش و برآورد قرار دهد.
این شاخص در سه حوزه اصلی اقتصادی، اجتماعی و سیاسی و در 17 بخش اصلی حیات اجتماعی، با بهره گیری از 133 سنجه آماری کوشش کرده است تا تصویری جامع و ارزیابی منصفانه از وضعیت عدالت اجتماعی در ایران معاصر ارائه نماید. نتایج این پژوهش نشان می دهد روند طی شده در تحقق عدالت اجتماعی در بخش هایی رو به رشد و امیدوار کننده و در بخش هایی به شدت نگران کننده و هشدار دهنده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما