loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

زندگی نامه سیاسی دکتر مظفر بقایی

ناشر موسسه مطالعات و پژوهشهای سیاسی

نویسنده حسین آبادیان

سال نشر : 1383

تعداد صفحات : 628

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

در این کتاب، زندگی نامه سیاسی "دکتر مظفر بقایی" بررسی شده است. "دکتر مظفر بقایی یکی از سرشناس ترین چهره های سیاسی اواخر دهه 1320 و نیمه اول دهه 1330 است. به گمان برخی، بقایی در تمامی دوران پسین زندگی اش با عنوان "مهره آمریکا در عرصه سیاسی ایران" عمل نمود. "با کودتای 28 مرداد 1332، که بقایی خود از کارگردانان موثر آن بود، نقش تاریخی وی نیز به پایان رسید و ستاره اقبال او به سرعت افول کرد، بقایی در اوایل دهه 1340 به معنای واقعی کلمه به یک سیاستمدار بازنشسته بدل شد که در تحولات روز جایگاهی برایش متصور نبود.
بحران سال های پایانی سلطنت پهلوی و وقوع انقلاب اسلامی نیز این وضع را دگرگون نساخت و تلاش های بقایی برای اعاده دوران طلایی زندگی اش به فرجام نرسید. به گمان نگارنده، از اواخر 1330 بقایی دیگر به تاریخ تعلق داشت و عمر سیاسی او پایان یافته بود". موضوع های اصلی کتاب عبارت اند از: "کرمان، از مشروطه تا صعود رضاخان"، "میرزا شهاب راوری و "مجمع احیاء نفوس""، "مظفر بقایی؛ از اروپا تا ایران"، "ورود به صحنه سیاست"، "بقایی، نفت و نهضت ملی"، "بقایی، سپهبدی و حزب زحمتکشان"، "بقایی و دولت زاهدی"، "بقایی و دولت علا"، "بقایی و دولت منوچهر اقبال"، "بقایی، رفیع زاده و آمریکا"، "بقایی و دولت های امینی و علم"، "نامه آیت به بقایی"، "بقایی و دیکتاتوری محمدرضا پهلوی" و "واپسین تلاش ها". در پایان کتاب گزیده برخی اسناد درج شده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما