loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

قواعد فقهی فرهنگ و ارتباطات

ناشر دانشگاه امام صادق (ع)

نویسنده سید علی حسینی

سال نشر : 1396

تعداد صفحات : 222

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 76447 10003022
110,000 99,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب قواعد فقه در میدان فرهنگ و ارتباطات که برای تدریس 2 واحد درس در مقطع کارشناسی ارشد برای دانشجویان رشته معارف اسلامی و فرهنگ و ارتباطات طراحی شده، دربردارنده قواعد و مباحث زیر است:
معرفی برخی از تألیفات علم قواعد فقه و تعریف قاعده فقهی، قاعده لاضرر و مفاد و مستندات قرآنی و روانی آن، قاعده اشتراک کفار و مسلمانان در تکالیف، قاعده شعائر دینی و وجوب تعظیم آنها، قاعده ائلاف و تسبیب و اقسام هر یک، قاعده حرمت اعزاء به جهل و مستثنیات آن و بیان حکم تقیه، ارشاد جاهل، کتمان حقایق؛…. قاعده الزام و مستندات آن، قاعده حرمت تعاون بر اثم، قاعده اضطرار و حد آن، قاعده نفی سبیل، قاعده بطلان مالی که از راه حرام به دست آمده، قاعده یا اصل لزوم در معاملات، قاعده حرمت أخذ اجرت بر واجبات، قاعده احترام مال و عمل انسان و قاعده قرعه.

در این اثر آن دسته از قواعد فقهی بررسی می گردد که در استنباط احکام فقهی در حوزه فرهنگ، ارتباطات و رسانه بسیار موثر است و به مثابه عصای دست علاقه مندان این حوزه می باشد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما