loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

بسیج اسلام سیاسی در ترکیه

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 76487 10003022
233,000 209,700 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

این کتاب در صدد است به این سؤال پاسخ دهد که، چرا اسلام سیاسی که از دهۀ 1970 و خصوصاً در دهۀ 1990 به‌عنوان بخشی از ساختار سیاسی ترکیه قلمداد می­شد، اکنون به‌عنوان قدرت مسلط در این جامعه محسوب می‌شود. کتاب بر شکل غالب عمل‌گرایی اسلامی متمرکز گردیده و در این راستا به تحلیل و بررسی علل قدرت فزایندۀ انتخاباتی چهار حزب موفق اسلام‌گرا می‌پردازد. این چهار حزب عبارتند از: حزب رفاه و جانشینان آن، حزب فضیلت و جانشینانش، حزب سعادت و حزب عدالت و توسعه. با توجه به ‌نظریه جنبش‌های اجتماعی و مدل فرآیند سیاسی، برگرفته از این نظریه، این کتاب بیان می‌کند که ظهور اسلام سیاسی در ترکیه سه علت اساسی دارد: 1) ظهور ساختار فرصت سیاسی، که با همگرایی اسلام‌گرایی ترکی با رژیم نظامی به‌دنبال کودتای 1980به‌وجود آمد. 2) ظهور کارگزاران جنبش به‌‌همراه داشتن منابع انسانی، مالی غنی و تشکیلات ساختاری مناسب. 3) چارچوب‌سازی مناسب مطالبات توسط کارگزاران جنبش در جهت افزایش مطلوبیت جنبش اسلام‌گرایی فراتر از جمعیت مسلمان، در بین جمعیت سکولار ترکیه، که همگی از وضعیت اقتصادی، اجتماعی موجود ناراضی هستند.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما