loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

نقدی بر خرد سیاسی (بررسی تحلیل فوکو از طرز تفکر دولت مدرن)

ناشر دانشگاه امام صادق (ع)

نویسنده یونس نوربخش | محبوبه شمشادیان

سال نشر : 1392

تعداد صفحات : 488

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 76504 10003022
244,000 219,600 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

در این کتاب آقای دکتر لمکه به طرح و نقد و بررسی موضوعات مذکور در آثار فوکو پرداخته و در سه بخش اصلی؛ طبیعت‌شناسی قدرت، طرز تفکر حکومت و سیاست و اخلاق آن‌ها را مورد بررسی قرار داده‌ و به این منظور آراء فوکو را در آثار انتشاریافته و نیافتهاش مورد کاوش قرار داده است. توماس لمکه در سال 1963 در آلمان به دنیا آمد. او در رشتههای علوم سیاسی، جامعهشناسی و حقوق در دانشگاههای فرانکفورت و پاریس تحصیل کرد. در سال 1996 دکتری خود را در رشته علوم سیاسی از دانشگاه گوته در فرانکفورت اخذ کرد. از سال 2002-1997 در دانشگاه وپرتال با عنوان استاد در رشته جامعهشناسی فعالیت نمود و از سال 2002 با دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه فرانکفورت همکاری علمی دارد. محور اصلی تحقیقات او تئوری‌های اجتماعی، تئوری‌های سیاسی و جامعهشناسی سازمان‌ها میباشد. از جمله تحقیقات او عبارتند از: تحقیق دربارۀ تغییر و تحولات تکنولوژی به مثابه جریان نهادینه‌سازی (1997-1993)، کار تحقیقاتی مشترک با مدیریت پروفسور زیگل با عنوان «تغییرات و کارکرد شکلهای پاداش در بستر مفاهیم مدیریت و تولید جدید»؛( سال 1995).

از توماس لمکه کتابها و مقالات علمی زیادی در زمینههای اجتماعی و اندیشه سیاسی به چاپ رسیده است. کتاب «طرز تفکر دولت مدرن» و «سازماندهی در جامعه جدید» از جمله آثار منتشرشده او است. وی عضو مؤسسه تحقیقاتی BIOS و همکار برخی مجلات علمی نیز میباشد.

ترجمه آثار انتقادی به ویژه اگر مؤلف با قلم گران خود بر پیچیدگی آن بیفزاید، کار دشواری است که به قدر توان در این ترجمه کوشش بر این بوده است ضمن رعایت تطابق ترجمه با متن و به کار گرفتن واژههای مناسب، از روانی و گویایی ترجمه کاسته نگردد و مفاهیم به‌طور مناسب به خواننده کتاب منتقل شود. هدف از انتخاب این اثر برای ترجمه، پس از ترجمه تعدادی از آثار فوکو توسط مترجمان و محققان و انتشار آن‌ها در کشور، نگاه جدید و انتقادی است که توماس لمکه به‌عنوان یک اندیشمند آلمانی به آثار متعدد فوکو در این کتاب داشته است که میتواند در کنار آثار ترجمه ‌شده فوکو برای محققان مفید باشد. هر چند لمکه در برخی موضوعات از جمله انقلاب اسلامی ایران با بکارگیری واژههای منفی موضعگیری و قضاوتهای سطحی نموده است، اما کتاب او از جهت گسترۀ بررسی آثار فوکو قابل توجه است….
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما