loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

تفسیر القرآن الکریم: للشیخ الفقیه الصدوق (ره) (دوره دو جلدی)

5 (1)

ناشر دانشگاه امام صادق (ع)

نویسنده شیخ صدوق

گردآورنده کتاب محمود کریمی | محسن دیمه کار

سال نشر : 1396

تعداد صفحات : 1431

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 76544 10003022
385,000 346,500 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

در کتاب حاضر، می توان تبیینی متفاوت و ممتاز از جمع قرآن، نزول دفعی، سبعة احرف و مباحث مربوط به وحی که از جمله نوآوری های تفسیر شیخ صدوق در عرصه علوم قرآنی است را مشاهده کرد.

آراء تفسیری ابن بابویه اگر چه الهام گرفته از روایات اهل بیت علیهم السلام است اما وی در اثر انس با روایات اهل بیت و با اجتهاد به معنی واقعی آن، به تفسیر اجتهادی قرآن نیز روی آورده است، تفسیری که صبغه روایی و صبغه اهل بیتی دارد. وی در آثارش به مهمترین شبهات علمی مخالفان و معاندان در مباحث توحید، نبوت و امامت، با ظرفیت والای روایات اهل بیت علیهم السلام و رویکرد اجتهادی در کلام و تفسیر، پاسخ گفته است.

از آنجا که موضوع امامت مورد اهتمام جدی شیخ صدوق بوده، با مطالعه در آثار شیخ صدوق و تفسیر بازسازی شده ایشان، می توان به تفسیر و تصویر صحیح و دقیقی از اهم مباحث تفسیری-کلامی مربوط به امامت با رویکردی روایی-اجتهادی دست یافت.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما