loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

یادداشتهای یک روزنامه نگار (تحولات نیم قرن تاریخ معاصر ایران از نگاه ابوالحسن عمیدی نوری) - جلد ششم

ناشر موسسه مطالعات تاریخ معاصر ایران

گردآورنده کتاب موسی فقیه حقانی

سال نشر : 1397

تعداد صفحات : 820

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 76550 10003022
60,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتابیادداشتهای یک روزنامه نگار (تحولات نیم قرن تاریخ معاصر ایران از نگاه ابوالحسن عمیدی نوری) - جلد ششم، خاطرات "ابوالحسن عمیدی نوری"، روزنامه‌نگار، وکیل دادگستری و نماینده مجلس شورای ملی در زمان پهلوی است. وی به دلیل ارتباط با بخش‌هایی از نهادهای اجرایی و حاکمیت، رویدادهایی را شرح می‌دهد که یا مستقیما در آن دخالت داشته یا حداقل از منابع دست اول برای بیان آن استفاده کرده است.

نگارنده در بین نقل وقایع و خاطرات شخصی، نظرگاه‌ها و تحلیل‌های خود را نیز آورده است .این خاطرات در خصوص نحوه اداره کشور در اواخر دوره قاجار و اوایل دوران حکمرانی خاندان پهلوی و تاریخ پیدایش و شکل‌گیری ادارات جدید در ایران ـ از جمله تاسیس مدرسه قزاقخانه و مدرسه نظام، تشکیل عدلیه جدید و ادارات تابعه آن است.

این یادداشت ها به قلم فردی است که خود از نزدیک حوادث مهمی را در تاریخ معاصر ایران درک کرده و در جایگاه یک فعال سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، حقوقی، اقتصادی و مطبوعاتی مشاهدات، شنیده ها یا آنچه خود در آنها دخیل بوده را در قالب خاطرات روزانه ثبت کرده است. یادداشتهای یک روزنامه نگار (تحولات نیم قرن تاریخ معاصر ایران از نگاه ابوالحسن عمیدی نوری) - جلد ششم، توسط موسی فقیه حقانی گردآوری شده است و در انتشارات موسسه مطالعات تاریخ معاصر ایران منتشر شده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما