loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

ساده رنگ: تاریخ شفاهی مجید دلدوزی

ناشر راه یار

مصاحبه گر حسین وحیدرضایی نیا

سال نشر : 1398

تعداد صفحات : 352

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 76629 10003022
40,000 36,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

​کتاب ساده رنگ؛ خاطرات فرهنگی و هنری مجید دلدوزی با گفتگوی حسین وحیدرضایی نیا و تحقیق و تدوین غلامرضا قلی زاده به همت انتشارات راه یار منتشر شده است. کتاب ساده رنگ دومین اثر از مجموعه تاریخ شفاهی هنرهای تجسّمی انقلاب اسلامی است. ساده رنگ، خاطرات فرهنگی و هنری مجید دلدوزی را بیان می کند.

مجید دلدوزی، متولد 18 آبان 1334 در تبریز است. زندگی پُرفرازونشیبی داشته و سر پُر سودایی. آنچه دنبالش بوده، مفید بودن و رشد کردن بوده؛ ازاین‌رو، هیچ‌گاه آرام نداشته. از سال‌های سربازی در ارتش شاهنشاهی تا نهضت سوادآموزی و آموزش و پرورش و از فعالیت فرهنگی و هنری در سپاه تا همکاری در فعالیت‌های فرهنگی حزب‌الله لبنان، همواره کار کرده و بی‌آنکه دانشکده هنر ببیند، کوشیده و به‌عنوان یک گرافیست فعال و خلّاق، بالیده و به امروز رسیده است.

کتاب ساده رنگ، در 21 فصل تدوین شده است که عبارتند از:
قورو چای، من فرار کردم شاه فرار کرد، مات شدی جناب سروان، مدرسه در سامان مئیدانی، پسر شیخ کریم، انقلاب بازی، یا موسی فرار کن، دستفروش و اساتید بخیل، در جوار شهر آفتاب (بعلبک لبنان)، من می خواهم امضا کنم، تذهیب زیبای گوشه نشین، پاسدار هنرمند، ثواب جهادمان را تاخت زدیم، خیانت کرده اید آقا، از گرک تئز گرک!، آموزشگاه حاج آقای قدوسی، آقای فائقی عزیز!، آدم اداری یعنی چه؟، یک «نگاه» کنگره را تمام کرد، ایش ایشی گورستدی، او به راز دلها آگاه است. در بخش دوم کتاب ساده رنگ، تصاویر و اسناد و طرح های گرافیکی دلدوزی آمده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما