loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

حکمت حکومت (دوره دو جلدی)

ناشر تمدن نوین اسلامی

نویسنده سید محمدمهدی میرباقری

سال نشر : 1398

تعداد صفحات : 818

هم اکنون غیرقابل سفارش!

معرفی کتاب

مجموعه «حکمت حکومت» زیر ساخت های معرفتی حکومت دینی و نظام ولایت اجتماعی را تبیین می کند و آفاتی تازه از چرایی و چگونگی جریان توحید و ولایت الهیه در ساحت حیات اجتماعی بشر می گشاید.
اساسا حکمت همان نظام معارف دینی است که بر اساس فهم اجتهادی از قرآن و روایات به دست می آید، بنابراین، «حکمت حکومت» به مثابه نوعی حکمت مضاف و به معنای تبیین و تشریح «نظریه حکومت» بر پایه نظام معارف است.

جلد اول از این مجموعه با رویکردی انگیزشی از منظر ضرورت حکومت دینی وارد موضوع بحث می شود و بسیاری از مباحث حکومت دینی را از این زاویه مرور می کند.
هم چنین در این کتاب برخی از عمده ترین آفات حکومت های غیر دینی از قبیل استعداد، تحقیر انسان ها و نفی کرامت، پوچ گرایی و نفی هویت، ناامنی و اضطراب مطرح می شود و از آنجا که این آفات ناشی از ضعف مبانی و اهداف حکومت های غیر دینی است، بنابراین می توان گفت که چنین آفت هایی لازمه قهری حکومت های غیر دینی و نتیجه طبیعی آن هستند.
در این جلد توضیح داده می شود که آفات فوق در حکومت دینی و الهی وجود ندارد، بلکه آنچه در حکومت دینی وجود دارد آثار و برکات دیگری همچون رواج ایثار، امنیت، کرامت، هویت، و تحقق آزادی و توسعه تاریخی آن است.

در جلد دوم از مجموعه حاضر نیز، مباحث حکومت دینی با رویکرد آموزشی مطرح می شود، و هم چنین نظریات مطرح در نسبت بین دین و دولت بیان می شود و برای قضاوت بین نظریات ضرورت تحلیل مبانی حاکم بر آنها نیز تبیین می شود.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
نظرات

عطیه

خیلی جالبه که کتاب اصلی اجازه انتشار نداره اما نقدش اجازه انتشار داره

14 آبان 1401

سلام. مثل نقدهایی که بر کتاب حجاب شرعی ترکاشوند به چاپ رسیده ولی کتاب اصلی اجازه چاپ نداشته.

شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما